Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | İM535 |
| Ad | Plaklar ve Kabuklar |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genel mühendislik problemlerinin plak ve kabuk teorilerine göre çözümlenmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Plak ve kabuk teorileri hakkında genel prensip ve bilgilerin edinilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Stresses Plates and Shells, A. C. UĞURAL (1981). 2- Thin shells, J. E. GIBSON (1980).
Notlar
Mathematica Programı
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Plakların genel davranışı hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ02 | Dikdörtgen plaklar için analitik çözümleri görür. |
| ÖÇ03 | Dairesel plaklar için analitik çözümleri görür. |
| ÖÇ04 | Enerji yöntemlerini tanımlar ve bunları karşılaştırabilir. |
| ÖÇ05 | Sonlu farklar yöntemi hakkında temel bilgileri edinir. |
| ÖÇ06 | Sonlu elemanlar yöntemi hakkında temel bilgileri edinir. |
| ÖÇ07 | Ortotropik plaklarla ilgili temel bağıntıları tanımlar. |
| ÖÇ08 | Kabukların genel davranışı hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ09 | Kabukların membran ve eğilme teorilerini inceler. |
| ÖÇ10 | Kapalı dairesel silindirik kabukların eğilmesi durumunda denge denklemlerini yazar. |
| ÖÇ11 | Açık dairesel silindirik kabuklar için denge denklemlerini yazar. |
| ÖÇ12 | Eksenel simetrik kabukların membran teorisini kullanarak denge denklemlerini yazar. |
| ÖÇ13 | Eksenel simetrik kabukların eğilme teorisini kullanarak denge denklemlerini yazar. |
| ÖÇ14 | Eksenel dönel simetrik kabuklar için Sonlu elemanlar yöntemini kullanır. |
| ÖÇ15 | Uygulamada karşılaşacağı problemleri tanımlar ve çözümleyebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 1 |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | PLAK EĞİLMESİNİN TEMELLERİ | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | DİKDÖRTGEN İNCE PLAKLAR | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | DAİRESEL İNCE PLAKLAR | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | ENERJİ YÖNTEMLERİ | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | SAYISAL YÖNTEMLERl (SONLU FARKLAR YÖNTEMİ) | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | SAYISAL YÖNTEMLERl (SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİ) | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | ORTOTROPİK PLAKLAR | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | KABUKLAR(MEMBRAN TEORİSİ) | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | KABUKLAR(EĞİLME TEORİSİ) | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | KAPALI DAİRESEL SİLİNDİRİN EĞİLMESİ | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | AÇIK DAİRESEL SİLİNDİRİK KABUKLAR | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | EKSENEL SİMETRİK KABUKLAR | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | EKSENEL SİMETRİK YÜKLÜ DÖNEL KABUKLAR -MEMBRAN ETKİSİ | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | EKSENEL SİMETRİK YÜKLÜ DÖNEL KABUKLAR-Eğilme Etkisi | Ders notlarında ilgili bölüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yok | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||