Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (DR) (ALMANCA) | |
| Kod | ADE830 |
| Ad | İkinci Yabancı Dil Öğret./Öğrenimi II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Almanca |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
ADE 829 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması
Dersin İçeriği
ADE 829 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.
Notlar
İnternette ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar. |
| ÖÇ02 | Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar. |
| ÖÇ03 | Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır. |
| ÖÇ04 | İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder. |
| ÖÇ05 | İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler. |
| ÖÇ06 | Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir. |
| ÖÇ07 | İkinci Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirir. |
| ÖÇ08 | Yabancı dil öğrenme teorilerini tanımlar ve açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan analiz edip yorumlar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 3 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 2 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 2 | Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 3 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası |
| 4 | Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 5 | İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 6 | İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 7 | İkinci yabancı dil dersinin biliimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 10 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 11 | İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 12 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 1 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 13 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 14 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 3 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 15 | Öğrenci sunuları ve uygulamaları 4 | Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konuları okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||