Genel Bilgi
| Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Makine | |
| Kod | MKS109 |
| Ad | Kalite Güvencesi ve Standartlar |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OSMAN ÖZTUTAR |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEFA ERDEM YILMAZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kalite, kalite kavramları ve Standardizasyonu bilir.
Dersin İçeriği
Kalite ve Standardizasyonu ifade eder.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kalite Kontrolü
Notlar
Kalite Kontrol Prosesleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamalarını tanımlar. |
| ÖÇ02 | Kalitenin hedefini ifade eder. |
| ÖÇ03 | Kalite bilinci ni ifade eder. |
| ÖÇ04 | Kalite Güvencesi Ve Standardizasyon ile ilgili temel bilgileri tanır. |
| ÖÇ05 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetimini tanımlar. |
| ÖÇ06 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şemasını sıralar. |
| ÖÇ07 | Akış şemasının yorumlanmasını söyler. |
| ÖÇ08 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yerini tanır. |
| ÖÇ09 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisini gösterir. |
| ÖÇ10 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalarını söyler. |
| ÖÇ11 | Kalite yönetim sistemlerini tanır. |
| ÖÇ12 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalarını yazar. |
| ÖÇ13 | Dünya standart kavramlarını tanımlar. |
| ÖÇ14 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesini ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. | |
| PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | 4 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Kalite kavramı ve çeşitli kalite tanımlamaları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kalitenin hedefi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Kalite bilinci | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Kalite yönetiminin tanımı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Toplam kalite kontrol ve toplam kalite yönetiminin tanımları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Kalite Yönetim Sisteminin akış şeması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Akış şemasının yorumlanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
| 9 | Kalite kontrolun amacı,endüstrideki önemi ve yeri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Kalite kontrol ve üretim ilişkisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Kalite kontrolun üretime sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Kalite yönetim sistemleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Standardın gelişimi,tanımı ve üreticiye,tüketiciye,ekonomiye sağladığı faydalar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Dünya standart kavramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | ISO9000 standartları,Türk standartları ve CE belgesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||