Genel Bilgi
Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKS130 |
Ad | Proje Geliştirme Teknikleri-I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Mustafa UĞURLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Proje hazırlık aşamalarını oluşturmak, fikir doğrultusunda proje için çizim, tasarım, hesaplamalar yapmak, prototip üretmek, sunum yapabilmek ve poster hazırlamak.
Dersin İçeriği
Bu derste; sanayiye uygulanabilir bir proje nasıl yapılır, geliştirilir, poster hazırlama ve sunma becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Proje Hazırlama ve Bütçeleme Teknikleri
Notlar
Proje Hazırlama Tekniği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanayiye uygulanabilir proje konusunu belirler |
ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili literatür tarar |
ÖÇ03 | Proje ile ilgili gerekli hesaplamaları yapar |
ÖÇ04 | Bir projeyi gerçekleştirmek için üretim basamaklarını belirler |
ÖÇ05 | Proje ile ilgili bir prototip üretir |
ÖÇ06 | Proje konusu ile ilgili poster sunum hazırlar |
ÖÇ07 | Proje hakkında sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel tasarım ile ilgili teknik resim okuyabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır, makine parçaları tasarımı yapabilir. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili ölçme ve kontrol yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir ve ölçme/kontrol aletlerini kullanabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İmalat yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve üretilmesi istenilen makine parçaları için uygun olan imalat yöntemini seçebilir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik uygulamalar kapsamında kullanılan malzemeleri ve genel özelliklerini bilir, imalat için malzeme seçimini yapabilir ve malzeme muayene yöntemleri ile ilgili bilgi sahibidir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine parçalarının imalatında kullanılan temel takım tezgahlarının rutin bakım ve onarım işlemlerini gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji kaynakları hakkında bilgi sahibidir, sanayi için enerji yönetimi ve enerji tasarrufu uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı için gerekli olan bilişim ve simülasyon teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve bilgisayar destekli programları kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Otomatik kontrol sistemlerinde kullanılan hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını tanır ve temel düzeyde tasarımını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine alanı ile ilgili temel aletlerin, üretim tezgahlarının ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği kurallarını bilir, çevre koruma bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Makine alanında ve görev aldığı kuruluş içerisinde bulunan insanlar ile ilişkilerinde uyması gereken mesleki etik, sosyal sorumluluk ve etkili iletişim kurma tekniklerini bilir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetimine Giriş ve Temel Kavramlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
2 | Proje Başlangıcı ve Tanımlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
3 | Proje konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
4 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
5 | Gerekli hesaplamaların yapılması | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
6 | Teknik resim çiziminin gerçekleştirilmesi | Çizim yapmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
7 | Proje için gerekli malzemelerin temin edilmesi | Malzeme satın alma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Rapor hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Sanayiye uygulanabilen bir proje konusunun belirlenmesi | Prototip geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
10 | Belirlenen proje ile ilgili araştırma yapılması | Prototip geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
11 | Projenin üretiminin yapılması | Prototip geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
12 | Proje Yürütme ve İzleme | Prototip geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme |
13 | Proje Kontrolü ve Değişiklik Yönetimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Kalite Yönetimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Poster sunumunun hazırlanması | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |