Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | EEE117 |
| Ad | Computer Programming |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 7 AKTS |
| Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar Programlama bilgisi ile temel konuları ve Elektrik-Elektronik mühendisliği ile ilgili problemleri bir programla dili ile çözebilme yeteneğini öğrenciye vermek
Dersin İçeriği
Bilgisayar Temelleri, yazılım nedir, Algoritma, Akış Diyagramları, Derleme, C Programlarının Temel Yapısı, C temel Yapıları, Karar Tablolar, Döngüler, Fonksiyonlar, Diziler ve Strings, işaretçiler, Dosyalar, Klavye ve Grafik Fonksiyonları, biçimlendirilmiş Giriş / Çıkış, Bellek Yönetimi, Donanım Odaklı C.
Dersin Ön Koşulu
Başlangıç düzeyi bu derste ön koşul yoktur.
Kaynaklar
The C Programming Language, Ritchie, D. M., Johnson, S. C., Lesk, M. E., & Kernighan, B. W. Bell Sys. Tech.
Notlar
Internet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Programlama temellerini kavrar. |
| ÖÇ02 | C Programlama Dilinin Temel Öğelerini hakim olur. |
| ÖÇ03 | Bir problemi çözmek için bir bütün bilgisayar programı yazar. |
| ÖÇ04 | Programdaki hataları tespit eder ve çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık edinir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma, Genel Bilgilendirmeler, Akademik Kurallaro Genel Bilgilendirmelero Ders İçinde Takip Edilecek Akademik ve Sosyal kurallaro Bilgisayar tanımına Giriş | Ders içeriğinin okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Bilgisayar Tanımı, Bilgisayarın Donanım Parçaları, Bilgisayar Progamlama Dilleri ve yazılım kısımları, Problem Çözme Teknikleri, Lab Temel C elemanları, Semboller, Değişkenler, Veri Tiplerio Giriş/Çıkış Cümleleri, Başlık (Header) Dosyaları, Matematik Cümleler, Ana Fonksiyon, Lab | Web sayfasına Konulan Sunumun çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | C Giriş Temel C Elemanları, Semboller, Değişkenler, Veri Tipleri, Giriş/Çıkış Cümleleri, Başlık (Header) Dosyaları, Basit matematik Cümleler, Ana Fonksiyono Lab, Ev Ödevi 1 | Web sayfasına Konulan Sunumun ve Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | ifadeler ve etkileşim | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 3. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 5 | Kontrol Cümleleri, Mantıksal Semboller, Boolean Mantık İşlemleri, if / else cümleleri, switch cümlesi, Lab, Kısa Sınav-1 | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 4. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Döngü Cümleleri, for cümlesi, while Cümlesi, do-while cümlesi, break / continue ifadeleri, Lab, Ev Ödevi -2 | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 5. Bölümün Okunması, Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Fonksiyonlar, C tarafından desteklenen standard fonksiyonlar, Standart Fonksiyonları destekleyen başlık dosyaları, Yazılımcı tarafından yazılan fonksiyonlar, Kısa Sınav-2 | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 6. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Önceki konuları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Fonksiyonlar -II, Yazılımcı tarafından yazılan fonksiyon tipleri | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 6. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Sayısal ve Karakter Dizileri, Boyutlu sayısal Verilerin tanımı ve Kullanılması, Karakter Dizileri için Standart Fonksiyonlar, Lab, Kısa Sınav-3 | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 8. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | İşaretçiler ve Kullanıcı tarafından Oluşturabilinen Veri Tipleri, İşaretçi tanımı, değişken, fonksiyon ve dizin işaretçileri, struct, union, enum, Lab, Ev Ödevi 3 | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 10. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Karmaşık yapılar ve nesne oluşturma | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 7. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Nesne Tabanlı Programlama Mantığı-II | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 7. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | İleri Seviye Dosyalama ve I / O İşlemleri Dosyalar, Çıkış Biçimlendirmeleri, Detaylı Hata Testi, Okuma ve Yazma Dosyası için Üye Fonksiyonları, Farklı Dosya tipleri, Yapılar ile Kayıtlar oluşturma, Giriş ve Çıkış bir dosya açma | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 13. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Kendi kendini Çağıran Fonksiyonlar-RecursiveRecursive Faktöriyel FonksiyonuBir Yinelemeli İkili Arama Fonksiyonu QuickSort Algoritma | Web sayfasına Konulan sunumun, ders kitabının 14. Bölümün Okunması,Lab föyünün Çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün ders konularını içerir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün ders konularını içerir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 185 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,40 | ||
| AKTS | 7 AKTS | ||