Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PR. (İNGİLİZCE) | |
| Kod | EEE111 |
| Ad | Technical English |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELA GÜRSOY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye dallarıyla ilgili İngilizce metinleri anlayacak ve bunların üzerinde konuşacak arka planı sağlama.
Dersin İçeriği
Ders, Elektrik-elektronik mühendisliğinin farklı konularıyla ilgili metinleri okuma, anlama ve tartışmayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
1 yıl hazırlık İngilizce dil eğitimi alıp başarılı olmak.
Kaynaklar
Ders Kitabı: 1-Oxford English for Electronics,2-Cambridge English for Engineering, Seviye: Upper Intermediate to advanced Yayınevi: Oxford University Press, Cambridge English for Engineering Yazarlar:1- Eric H. Giendinning, John McEwan 2-Mark Ibbotson
Notlar
Ders ve konularla ilgili makale ve araştırma yazıları, netteki öğrencilere uygun ilgili bilimsel videolar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bağlama uygun biçimde sunulmuş kelime dağarcığını çalışır. |
| ÖÇ02 | Ön ve arka ekleri, bileşik yapıları gözden geçirebilir ve farklı konularda yazarak ve tartışarak dil yeteneğini geliştirebilir. |
| ÖÇ03 | Dil yeterliliğini geliştirmek için faydalı olabilecek mesleki kelime, tümce ve yapıları anlayabilmesi. |
| ÖÇ04 | .Dil yeterliliğini geliştirmek için faydalı olabilecek mesleki kelime, tümce ve yapıları anlayabilmesi. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olur. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme becerisine sahip olur. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık edinir. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Electronics in the home-Understanding diagrams | Research and assignment about subject(s). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
| 2 | Technology in Use- Describing technical functions and applications.Explaning how technology works. | Research and assignment about subject(s). | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
| 3 | Living with Computers-Things we can do on the computer. | Self awareness,discussion about technology with computers. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 4 | L.E.Ds | Where,how,why, and who uses L.E.Ds... | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 5 | Materials Technology-Describing specific materials, Categorising materials, Discussing Quality issues. | Research and assignment about subject(s). | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
| 6 | Components and assemblies-Describing component shapes and features. | Research and presentation. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 7 | Technical development- Discussing technical requirements-suggesting ideas and solutions-assesing feasibilty. | Research and presentation. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Input Devices: the eyes of your PC, Output Devices: Printers | Research and assignment about subject(s). | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
| 10 | Prefixes- Common Prefixes, verb prefixes , the prefixes e- and cyber | Word derivations.Examples of frequently used technical words and phrases. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 11 | Sufixes- Common suffixes and Compounds (Some type of collocations) | Word derivations.Examples of frequently used technical words and phrases. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 12 | Procedures and precautions- Describing health and safety precautions | Research and assignment about subject(s). | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Test and repair instruments- Tuning in, Language study(cause and effect) | Writing assignment | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
| 14 | ICT systems | Research and presentation. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | ÖNCEKİ KONULARI GÖZDEN GEÇİRME | READING AND DISCUSSION OF THE PREVIOUS TOPICS. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||