Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| TEMEL İSLAM BİLİMLERİ (DR) | |
| Kod | TİB855 |
| Ad | Modern Arap Edebiyatında Şiir, Roman ve Hikaye |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSA ALP |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Modern Arap Edebiyatı Türlerini Kavratmak
Dersin İçeriği
Modern Arap Edebiyatında Şiir, Roman ve Hikaye
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
el-Edebu'l-Arabiyyu'l-Hadîs
Notlar
Modern Arap Edebiyatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Arap edebiyatı türlerini öğrenir. |
| ÖÇ02 | Klasik ve modern Arap şiirini kavrar. |
| ÖÇ03 | Modern Arap şairlerini tanır. |
| ÖÇ04 | Arap romanı ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| ÖÇ05 | Arap romanı ve romancılarını öğrenir. |
| ÖÇ06 | Arap coğrafyasında edebi farklılaşmaları kavrar. |
| ÖÇ07 | Arap edebiyatında hikayeciliği öğrenir. |
| ÖÇ08 | Hikaye ile roman farkını anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 1 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 1 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 2 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern Arap Edebiyatı Terimi | Şevki Dayf, el-Edebu'l-Arabiyyi'l-Muasır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | 19. yüzyıl Arap Şiiri | M. Yalar, Modern Arap şiiri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | 20. Yüzyıl Arap Şiiri I | M. Yalar, Modern Arap şiiri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | 20. Yüzyıl Arap Şiiri II | https://annahda.in › | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | 21. Yüzyıl Arap Şiiri I | https://www.diwanalarab.com | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | 21. Yüzyıl Arap Şiiri II | https://www.diwanalarab.com | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Mehcer Şiiri | G. Muhadded, Şuarau'l-Mahcer | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | 20. Yüzyıl Arap Romanı | K. Ürün, Modern Arap Edebiyatı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Arap Romanının Teması | www.diwanalarab.com › | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Mısırlı Örnek Romancılar | //www.arageek.com › | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Roman Hikaye Farkı | https://www.alriyadh.com › . | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Hikaye | https://e3arabi.com | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Arap Hikaye Yazarları | https://ketabpedia.com | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Çocuk Hikayeleri | https://ketabpedia.com | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 17 | Final Sınavı | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||