Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
ANATOMİ (DR) | |
Kod | ANA606 |
Ad | EndNote ve Akademik Referans Teknikleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HÜSEYİN ERDEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, bilimsel araştırmalarda kaynak yönetimi, atıf verme teknikleri ve akademik yazım kurallarını öğretmeyi amaçlar. Öğrenciler, EndNote yazılımını kullanarak literatür tarama, referans yönetimi ve makale formatlama konularında bilgi ve beceri kazanır. Ders, kaynak kullanımında etik kurallar ve intihal önleme tekniklerine de odaklanır.
Dersin İçeriği
Bu ders, akademik yazımda kaynak yönetimi ve referans tekniklerini öğretmeyi amaçlar. EndNote kullanımı, otomatik atıf verme, literatür tarama ve bilimsel yazım kurallarına odaklanır. Ayrıca, intihalden kaçınma, akademik etik gibi konular teorik olarak ele alınır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1. Güncel makaleler ve online kaynaklar 2. EndNote Kullanım Kılavuzları ve Resmi Dokümantasyon
Notlar
Ek okumalar ders kapsamında verilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akademik yazımda doğru referans verme tekniklerini açıklar. |
ÖÇ02 | EndNote yazılımını kullanarak kaynakları düzenler ve yönetir. |
ÖÇ03 | Farklı referans formatlarını tanır ve uygun formatta atıf verir. |
ÖÇ04 | Literatür tarama tekniklerini öğrenir ve akademik kaynakları verimli şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | Bilimsel etik ve intihalden kaçınma yöntemlerini uygular. |
ÖÇ06 | EndNote’un veri tabanları ile entegrasyonunu kullanarak akademik araştırmalarda zaman yönetimi sağlar. |
ÖÇ07 | Kaynak yönetimi ve akademik yazım süreçlerinde teknolojiyi etkili kullanır. |
ÖÇ08 | EndNote kullanarak bir akademik proje veya bilimsel makale taslağı hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve anatomi alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatominin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini açıklar. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan istatistiksel yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve analitik düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anatomiye yenilik getiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek anatomi alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur, anatomi ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümlenmesine liderlik yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar, ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak anatomiye yönelik kanıta dayalı yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Anatomiye yönelik ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarında uygular. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzman kişilerle anatomi ve ilişkili alanlar ile ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunurken yetkin ve etkin bir sosyal iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ile ilgili bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur, karşılaşılan sorunların çözümünde etik ve stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi ve ilişkili disiplinlere yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular, doğru yorumlar ve etik kurallar çerçevesinde analiz ve sentez yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Anatomi alanı ile ilgili güncel gelişmeleri ve bilgileri çocuk, aile, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda toplum yararına kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve akademik referans yönetimine giriş | emel akademik yazım kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | EndNote yazılımının kurulumu ve temel ayarları | EndNote kullanım kılavuzları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kaynak ekleme ve düzenleme teknikleri | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Referans formatları: APA, Vancouver ve diğer stiller | Referans kılavuzları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Literatür tarama teknikleri ve EndNote entegrasyonu | Veri tabanları hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Akademik makale yazımı ve EndNote’un Word ile entegrasyonu | Seçilmiş tez ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Bilimsel çalışmalarda etik ve intihalden kaçınma teknikleri | Etik kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | EndNote ve veri tabanlarının akademik yayıncılıkla ilişkisi | Güncel akademik dergi analizleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Akademik yayın değerlendirme yöntemleri | Akademik yayın istatistikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Akademik proje ve tez yazımında kaynak yönetimi | EndNote destekli tez örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | EndNote ve diğer referans yönetim yazılımlarının karşılaştırılması | EndNote, Mendeley gibi kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Öğrenci sunumları: EndNote ile kaynak yönetimi üzerine proje sunumu | Proje hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | EndNote yazılımının avantajları ve dezavantajları | Güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel tekrar ve soru-cevap oturumu | Tüm konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlıkları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,72 | ||
AKTS | 6 AKTS |