Genel Bilgi
| Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
| İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | MATS405 |
| Ad | Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Gülfem SARPKAYA AKTAŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin matematik öğretim sürecinde kullanacakları etkinlikleri oluşturma becerilerini geliştirmek
Dersin İçeriği
Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi; matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri; etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar; örnek etkinlikleri değerlendirme; etkinlik geliştirme; etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme.
Dersin Ön Koşulu
mevcut değil
Kaynaklar
Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (2020, Ed.). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
Notlar
Bolat, Y. İ., & Gülcü, A. (2022). Stem Temelli Matematik Uygulamaları. Efe Akademi Yayınları. Bilgili, S., & Çiltaş, A. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Modelleme Etkinliği Oluşturma Süreçleri ve Öğretim Deneyimlerine Yansımaları. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(34), 559-585. MEMİŞ, T., BOZKURT, A., ÖZMANTAR, M. F., AĞAÇ, G., & GÜZEL, M. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Etkinliklere Yönelik Algılarında Oluşan Değişikliklerin İncelenmesi. Tamer KUTLUCA, Ph. D. Mehmet Necati CIZRELIOGULLARI, Ph. D., 714.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacını ve önemini kavrar |
| ÖÇ02 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özelliklerini analiz eder. |
| ÖÇ03 | Etkinlik tasarımında dikkat edilmesi gereken hususları açıklar. |
| ÖÇ04 | Etkinlik hazırlama ve uygulama süreçlerini anlar. |
| ÖÇ05 | Matematik öğretiminde etkinlikler geliştirerek bu etkinlikleri uygular. |
| ÖÇ06 | Matematik öğretiminde kullanılan örnek etkinlikleri eleştirel olarak değerlendirir. |
| ÖÇ07 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımını destekleyen yenilikçi yaklaşımlar geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematiğe ilişkin yeterli alan bilgisine sahip olur. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik mesleği ve alanıyla ilgili pedagojik bilgiye sahip olur. | 5 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamlarında kullanılacak sınıf yönetimi yaklaşımlarını etkin olarak uygular. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili bir matematik eğitimi için uygun öğretim yöntemlerinin kullanıldığı öğrenme ortamlarını gelişim ve yaş düzeylerine uygun olarak hazırlar. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik-Toplum-Çevre-Tarih ilişkisini bilir ve mesleki ve günlük yaşamında kullanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi kurallarına uygun düzgün ve etkili kullanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik öğretiminde konuya uygun araç, gereç ve materyal seçer ve tasarlar. | 5 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. | 4 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili bir matematik öğretimi için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yabancı kaynakları takip edebilecek kadar yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişi bilgisine sahiptir. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı bir öğretmen olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik öğretiminde etkinlik kullanımının amacı ve önemi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Matematik öğretiminde kullanılan etkinliklerin özellikleri | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Örnek etkinlikleri değerlendirmesi-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Örnek etkinlikleri değerlendirmesi-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Etkinlik hazırlama-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Örnek etkinlikleri incelenme ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Etkinlik hazırlama-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 10 | Etkinlik hazırlama ve uygulama | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
| 12 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 13 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
| 14 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi-4 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Performans Değerlendirme | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||