Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR. | |
Kod | TE406 |
Ad | Dini-tasavvufi Halk Edebiyatı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Dini Tasavvufi halk edebiyatının oluşumunu ve gelişim sürecini yetiştirdiği temsilciler ışığında kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Dini tasavvufi halk edebiyatının gelişim süreci ve yüzyıllara göre başlıca temsilcileri bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Erman Artun, Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı.
Notlar
Abdurrahman Güzel, Dini Tasavvufi Türk Edebiyatı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dini-tasavvufi halk edebiyatında kullanılan nazım biçimlerini değerlendirir. |
ÖÇ02 | Dini-tasavvufi halk edebiyatında kullanılan nazım türlerini değerlendirir. |
ÖÇ03 | Dini-tasavvufi halk edebiyatındaki üslup özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ04 | Dini-tasavvufi halk edebiyatındaki anlatım şekillerini açıklar. |
ÖÇ05 | Dini-tasavvufi halk edebiyatındaki anlatım kalıplarını yorumlar. |
ÖÇ06 | Dini-tasavvufi edebiyatın şairlerinin yetişme şartlarını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Dini-tasavvufi halk edebiyatındaki aşk ve güzellik konusunu yorumlar. |
ÖÇ08 | Dini-tasavvufi halk edebiyatının temsilcilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel kaynaklara başvurur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin akademik makaleleri okur, bilimsel yöntemlerle metinler yazar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazandığı bilgi ve beceriyle edebî metinlere eleştirel şekilde yaklaşır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dini-tasavvufi halk edebiyatı nazım şekilleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Dini-tasavvufi halk edebiyatı nazım türleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Dini-tasavvufi halk edebiyatında üslup | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Dini-tasavvufi halk edebiyatında Anlatım Şekilleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Dini-tasavvufi halk edebiyatında anlatım kalıpları | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dini-tasavvufi halk edebiyatında aşk ve güzellik anlayışı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | 12.,13. ve 14. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 15. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 16. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | 17. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | 18. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | 19. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | 20. Yüzyılda Dini Tasavvufi Halk Edebiyatı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Uygulama (Metin Tahlili) | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |