Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | BED528 |
| Ad | Bireysel Antrenman Planlama |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. CENAB TÜRKERİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. CENAB TÜRKERİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman bilimine göre bireysel antrenman programı unsurlarının incelenmesi
Dersin İçeriği
Antrenman uygulamalarının ve programın bireysel farklılıklara göre hazırlanmasının esasları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
High-Performance Training for Sports-2nd Edition Author: David Joyce Dan Lewindon Antrenman bilgisi kitapları,
Notlar
SUCCESFULL COACHİNG RANİER MARTENS
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | antrenman çeşitlerini bilir, BİREYSEL ANTRENMANI TANIMLAR, SPOR BRANŞINA YÖNELİK ANTRENMAN İHTİYAÇLARINI BELİRLER. |
| ÖÇ02 | kondisyon ihtiyaçlarını yorumlayabilir. |
| ÖÇ03 | bireysel egzersiz ihtiyaçlarını yorumlar ve raporlandırır. |
| ÖÇ04 | antrenman örnekleri hazırlar, kondisyon antrenmanı sınıflamasını yapar. |
| ÖÇ05 | bireysel örnekler hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 1 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilim etiği ilkelerine uyar. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | antrenman çeşitlerinin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 2 | antrenman uygulamalarının tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 3 | kondisyon antrenmanı sınıflaması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 4 | kondisyon ihtiyaçlarının tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 5 | bireysel ihtiyaçların dğerlendirlmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 6 | antrenman yöntemlerini farklı açılardan nceleme | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 7 | antrenman örneklerinin tartışılması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 9 | bireysel örnekler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
| 10 | uygulamaların yeniden düzenlnmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | bireysel ihtiyaç formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | bireysel takip formu hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | örnek antrenman formları hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 14 | örnek antrenman formları tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | örnek antrenman formları hazırlama ve tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Hazırlanan ödev ve okunan makalelerin yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||