Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
BİLGİSAYAR BİLİMLERİ PR. | |
Kod | BBZ304 |
Ad | Sistem Analizi ve Tasarımı |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. HAVVA ESİN ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Geleneksel gelişim ve güncel teknolojilerin bir karışımını kullanarak sistem analizi ve tasarımına pratik bir yaklaşımı tanımlamak ve uygulamak; Sistemin gelişim ömrünü tanımlamak; Ve günümüzün yoğun rekabet ortamında bilgi sistemlerinin iş gereksinimlerini nasıl desteklediğini açıklamak.
Dersin İçeriği
Bu ders bilgi toplama ve raporlama faaliyetlerini analiz aşamasından bakım ve destek aşaması boyunca kapsayan sistem geliştirme yaşam döngüsüne genel bir bakış sunar. Ders, süreçleri, veri akışlarını, veri yapılarını, dosya ve veritabanı tasarımını, girdi / çıktı tasarımını ve program özelliklerini tanımlamak için kullanılan klasik ve yapısal araçlar / teknikleri tanıtır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ian Sommerville, Software Engineering, Global Edition, Pearson, 2015
Notlar
Yazılım Mühendisliği IEEE Standartları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistem geliştirme yaşam döngüsünün beş evresini tanımlar |
ÖÇ02 | Sistem projelerinden beklenen en az beş faydayı sayar |
ÖÇ03 | Sistem analistlerinin kullanıcı, yönetim ve diğer bilgi sistemleri uzmanlarıyla nasıl etkileşime geçtiğini açıklar |
ÖÇ04 | Veri akış şemaları ve karar tabloları çizer |
ÖÇ05 | Sistem projesi fizibilite çalışması yapar |
ÖÇ06 | Bir sistemin etkinliğini ve verimliliğini değerlendiren yöntemleri belirler |
ÖÇ07 | Bir ekibin içinde sistem geliştirme yaşam döngüsü aşamalarını gerçekleştirerek proje tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Bilimleri temel kavramları, algoritmalar ve veri yapıları hakkında geniş bir bilgi yelpazesi kazandırır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılım geliştirme, programlama dilleri ve veritabanı yönetimi gibi temel bilgisayar konularını öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Veri bilimi, yapay zeka ve makine öğrenimi gibi ileri düzey bilgisayar alanlarını anlar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar ağları, siber güvenlik ve veritabanı tasarımı gibi konularda bilgi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Algoritmaları tasarlama, uygulama ve analiz etme becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farklı programlama dillerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazanır | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri analizi, veritabanı yönetimi ve büyük veri işleme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yazılım geliştirme projelerinde çalışarak pratik deneyim kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip içinde işbirliği yapma ve iletişim becerilerini güçlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Teknolojik yeniliklere açık bir zihniyet kazandırır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme yetkinliğini teşvik eder. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Karmaşık sorunları çözme yeteneği geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş süreçleri, üretim süreçleri ve bilgi sistemleri arasındaki ilişki | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sistem geliştirme metodolojileri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | SGYD'nin Planlama ve Analiz Aşamaları (Sistem geliştirme yaşam döngüsü) | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sistem tasarımı Tasarım stratejisi Bir tasarım stratejisi seçme Mantıksal tasarımdan fiziksel tasarıma geçiş | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Mimari tasarım Bir mimari tasarım unsurları Bir mimari tasarım oluşturma Donanım ve yazılım özellikleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kullanıcı arabirimi tasarımı Kullanıcı Arayüzü Tasarımı İlkeleri Kullanıcı Arayüzü Tasarım süreci Navigasyon tasarımı Giriş Tasarımı Çıktı Tasarımı | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Veritabanı Depolama Dizaynı Veri depolama biçimi Veri depolama en iyileştirilmesi | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Konu Tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Program Tasarımı Yapı çizelgesi Program özellikleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Yazılımlar için kullanım klavuzu hazırlama | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Kurulum Dönüşümü faaliyetleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Değişim yönetimi faaliyetleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Post uygulama faaliyetleri | Kitaptan ilgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Proje Değerlendirme-1 | Proje Kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Değerlendirme-2 | Proje Kontrolü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |