Genel Bilgi
Birim | FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI PR. | |
Kod | TE432 |
Ad | Bilimsel Etik ve Bitirme Tezi II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin bitirme tezleri sayesinde alanlarında edindikleri bilgi ve becerileri kullanarak edebi metinleri yorumlayabilme, onları değerlendirebilme, onlar üzerinde dil çözümlemeleri yapabilme, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar üretebilme, sorumluluk alabilme, kendilerini, bilgi ve becerilerini sözel ve yazılı olarak ifade edebilme becerisine sahip olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Her öğrenci, öğrendiği bilimsel yazma yöntem ve tekniklerini kullanarak danışmanı eşliğinde seçtiği bir konu hakkında tez yazmak bu dersin konusunu oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Meslek Etiği-Hüseyin Ali Kutlu Akademik Etik-İnayet Aydın
Notlar
Temel Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri kullanır. |
ÖÇ02 | Tez konusuyla ilgili yayınları tarar. |
ÖÇ03 | Araştırma yöntem ve tekniklerini araştırır. |
ÖÇ04 | Kaynakça düzenleme yollarını ayırt eder. |
ÖÇ05 | Belirlenen konuya uygun araştırma planı yapar. |
ÖÇ06 | Etik ve meslek etiği kavramlarını kullanır. |
ÖÇ07 | Tez konusu sorunlarını anlatır. |
ÖÇ08 | Araştırma konusu belirleme yollarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel kaynaklara başvurur. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin akademik makaleleri okur, bilimsel yöntemlerle metinler yazar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kazandığı bilgi ve beceriyle edebî metinlere eleştirel şekilde yaklaşır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evrensel etik kavramını tanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bilimsel etik kavramını tanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
3 | Mesleki etik kavramını tanır. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (I) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (II) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (III) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
9 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (IV) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
10 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (V) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (VI) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
12 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (VII) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (VIII) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (XI) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez yazım ve araştırma konusuyla ilgili yöntemleri tanır, konusuyla ilgili sorunları çözer. (X) | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |