SOSS308 İletişim Becerileri ve Diksiyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim EĞİTİM FAKÜLTESİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Kod SOSS308
Ad İletişim Becerileri ve Diksiyon
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALİ ALTIKULAÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dili kullanırken doğru nefes alıp sesleri doğru telaffuz etmek

Dersin İçeriği

Ders iletişim becerilerini ve estetik konuşma becerilerini kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Diksiyon 1-2 Modülleri (2011)

Notlar

Devito, J. A. (2009). Human communication. (11th ed.). Boston: Pearson International Edition


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuşma ve dinleme becerilerinin bireylerarası iletişimdeki işlevini tartışır.
ÖÇ02 Gruplardaki iletişim yapılarını ayırt edebilir.
ÖÇ03 Stres kavramının, iletişim içerisindeki yerini çözümler.
ÖÇ04 Zaman yönetimi kavramının özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ05 Türkçe'nin yazma ve okuma esnasındaki farklarını ayırt eder.
ÖÇ06 Dili kullanırken doğru nefes alıp verir.
ÖÇ07 Dili kullanırken sesleri doğru telaffuz eder.
ÖÇ08 Konuşmasındaki yaygın dil hatalarının farkına varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitimin bilimsel temellerini tanır
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanı sıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye değer verir 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konuşma Becerileri Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Dinleme Becerileri Kaynak kitaptan ilgili yerler okunacak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Diksiyon Sanatının Önemi ve Ses Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Solunum İlgili okumalar yapılacak. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
5 Kelime ve Söz Noktaları Ek makale okunacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Yazı Dili ile Konuşma Dili Arasındaki Farklar Kaynak kitaptan ilgili bölümler okunacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Söz Noktaları İlgili okumalar yapılacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Kaynak kitaptan ilgili okumalar yapılacaktır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Anlatım Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Jest ve Mimikler Ön hazırlık bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
11 Etkili Okuma Alıştırmaları İlgili okumalar yapılacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tekerleme Egzersizleri Örnek tekerlemeler önceden okunacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Düz yazı okumaları Örnek metinler önceden okunacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Anlatım
14 Şiir okumaları Örnek şiirler önceden okunacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Duygu alıştırmaları Örnek alıştırmalar yapılacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak kitaptan ilgili okumalar yapılacaktır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili okumalar yapılacaktır. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 4 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2025 11:28