Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | RSMS308 |
Ad | Yaratıcı Drama II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA ÇAPAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, yaratıcı drama tekniklerinin öğretilmesini, bir drama atölyesinin hazırlanıp yürütülmesini ve görsel sanatlar eğitiminde yaratıcı dramanın önemini kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Yaratıcı dramanın eğitimdeki yeri, görsel sanatlarda drama, hikâye, masal, görsel imgelerden yola çıkarak drama, beden dili, ritim ve hareketle anlatım teknikleri, sanat eserlerini yorumlamaya yönelik yaratıcı drama çalışmaları, uygulama temelli plan geliştirme ve sunum yapma, değerlendirme, liderlik ve öğretmenin rolünü kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Nellie McCaslin. Yaratıcı Drama Sınıf İçinde ve Dışında. Ömer Adıgüzel. Eğitimde Yaratıcı Drama.
Notlar
https://www.yader.org/index.php/yader
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcı dramanın görsel sanatlar eğitiminde bir öğretim yöntemi olarak kullanılmasının önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Yaratıcı drama etkinliklerinde uyum çalışmalarına yönelik pratik yapar. |
ÖÇ03 | Yaratıcı drama etkinliklerinde hareket ve ritim çalışmalarına yönelik pratik yapar. |
ÖÇ04 | Rol Oynama ve doğaçlama etkinliklerine yönelik pratik yapar. |
ÖÇ05 | Yaratıcı drama ile sanatçıların yaşamöykülerine yönelik etkinlik tasarlar. |
ÖÇ06 | Konuşma ve konuşmayla ilgili etkinlikler tasarlar. |
ÖÇ07 | Alternatif alanlarda yaratıcı drama etkinlikleri yapmanın önemini tartışır. |
ÖÇ08 | Yaratıcı drama ile diğer sanat dallarını ilişkilendirir. |
ÖÇ09 | Farklı sanat dallarından yola çıkarak yaratıcı drama etkinlikleri hazırlar. |
ÖÇ10 | Planladığı yaratıcı drama etkinliğini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir Öğretim Yöntemi Olarak Yaratıcı Drama | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Uyum Çalışmaları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hareket ve Ritim Çalışmaları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
4 | Rol Oynama ve Doğaçlama. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Yaratıcı Drama ile Sanatçı Yaşamöyküleri. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Konuşma ve Konuşmayla İlgili Etkinlikler. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Alternatif Alanlarda Yaratıcı Drama. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaratıcı Drama ile Diğer Sanat Dalları Arasındaki İlişki. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | Yaratıcı Dramada Şiir. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Hikâyeden Yola Çıkarak Yaratıcı Drama. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Resimden Yola Çıkarak Yaratıcı Drama. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Mitolojiden Yola Çıkarak Yaratıcı Drama. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
14 | Uygulama Sunumları. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Genel Değerlendirme. | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders ile ilgili metinlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |