Genel Bilgi
Birim | EĞİTİM FAKÜLTESİ |
RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
Kod | RSMS306 |
Ad | Sanat Öğretimi Uygulamaları II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere disiplinler arası entegre bir eğitim anlayışı ile sanat eğitimi dersinin nasıl planlanacağı; öğrencilere disiplinlerarası entegre bir sanat eğitimi verirken 21. Yy becerilerinin nasıl derse entegre edilerek kazandırmayı hedefler
Dersin İçeriği
Anasanat ve Seçmeli Sanat atölyelerini alarak, farklı teknik ve malzemelerle, inter disiplinel uygulama çalışmalar yapma becerisine sahip öğrencilerin, bu dersle ilgili kazanımlarını MEB ilk ve orta öğretim kademelerindeki öğrencilere uygulayacakları teorik ve uygulama çalışımalarını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Merkezi Kütüphane
Notlar
STEM Kuram ve Uygulamalarıyla Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi, Doç. Dr. M. Sencer Çorlu, Ezgi Çallı. Pusula yayıncılık, 2. Baskı, 2017 Kuramdan Uygulamaya STEM-A Eğitimi, Editör Prof. Dr. Salih Çepni, Pegem akademi, 4. Baskı, 2018 STEM Öğretimi için 20 Strateji, William N.Bender. Nobel yayıncılık, 2018 STEAM Education Theory and Practice, Editors Myint Swe Khine, Shaljan Areepattamannil. Springer, 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atık malzemelerin sanat ürününe nasıl dönüştürülebileceğini bilir. |
ÖÇ02 | Farklı malzeme ve Teknikle iki ve üç boyutlu tasarım yapabilir, |
ÖÇ03 | Hazır nesneleri sanat ürününe dönüştürebilir. |
ÖÇ04 | Görsel sanatların, teknolojik tasarıma etkisini bilir, |
ÖÇ05 | Sanat, doğa ve temel bilimler arasında ilişki kurabilir, |
ÖÇ06 | Sanat, tasarım, teknik, material ve yöntem gibi konularda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | En az malzeme ile bir sanat ürününu nasıl oluşturabileceğini keşfeder. |
ÖÇ08 | Bilim ve Sanat arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Görsel sanatlar dersinin gerekliliğini savunur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların temel kavram ve ilkelerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin kendilerini farklı yollarla ifade edebilmelerine olanak sağlayan özgürlükçü bir eğitim ortamı hazırlar. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejileri kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin sanatsal gelişim özelliklerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına özgü öğretim materyalleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kültür ve sanat etkinliklerine katılımın önemini açıklar. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin seviyelerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde kültürel çeşitliliğin önemine yönelik etkinlikler yapar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Özel eğitime gereksinimi olan öğrencilere yönelik eğitim ortamı sağlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşbirliği, iletişim, eleştirel düşünme, medya ve teknoloji okuryazarlığı gibi 21. yüzyıl becerilerini kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Millî Eğitim Bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliği ile ortaöğretim kurumları yönetmeliğini açıklar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlar dersinde farklı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını uygular. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatların çeşitli alanlarında uygulamalarda bulunur. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Programın öngördüğü düzeyde bir yabancı dil kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışma, dersin kazanımları ve değerlendirme ölçütleri hakkında bilgilendirme, Sanat Eğitiminde yeni model ve yaklaşımlarla ilgili tartışma, | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Stem eğitimi ile ilgili temel kavramlar ve Stem'in tarihçesi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Stem' den Steam' e sanatın önemi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sanat tarihinde disiplinler arası çalışan sanatçılardan örnekler ve video gösterimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | STEAM eğitimi ile ilgili öğrenme modelleri-1 (Problem tabanlı öğrenme), 2 (Proje tabanlı öğrenme) | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 5E modeli, STEAM eğitiminde değerlendirme | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Biyomimikri sanatı hakkında bilgi verme | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyomimikri sanatını uygulayan sanatçı örnekleri ve film gösterimi | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Doğada gözle görülemeyecek kadar küçük mikro organizmalarla ilgili araştırma yapmak ve bir mikro organizma bulmak. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Biyomimikri alanı ile ilgili doğadan seçilen mikro organizmaların sanat ürününe dönüşüm eskizleri | Deneysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Mikro organizmaların üç boyutlu tasarımına dönük uygun malzemelerin seçimi | Deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Projenin devam ettirilmesi | Deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Proje üzerine eleştiri ve tartışma | Deneysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Ortaya çıkan sanat ürünlerinin sunumu ve tartışma. | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 84 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,36 | ||
AKTS | 3 AKTS |