Genel Bilgi
| Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Turizm ve Seyahat Hizmetleri | |
| Kod | TSP225 |
| Ad | Almanca-I |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. FİLİZ ÇELİK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. FİLİZ ÇELİK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ögrencinin öncelikle kendini ifade edebilmesi, cümle kurabilmesi,
Dersin İçeriği
Selamlama, kendini tanıtma, cümle yapısı, artikel, kişi zamirleri, fiil, sayılar.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Lagune 1 Kursbuch, Hueber
Notlar
Öğretim elemanının ders notları, Meral KURT
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Öğrenciler basit günlük Almanca diyalogları gerçekleştirir. |
| ÖÇ02 | Öğrenciler basit yapılar ve kelime bilgisiyle günlük konular hakkında konuşma yeteneğine sahip olur. |
| ÖÇ03 | Öğrenciler kısa, basit Almanca dil metinlerinin ana fikrini anlar. |
| ÖÇ04 | Mesleki konular ile ilgili temel terimleri Almanca olarak öğrenir |
| ÖÇ05 | Turizm alanında başlangıç düzeyindeki Almanca kaynaklarını okuma yeteneğine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve seyahat hizmetleri alanındaki temel kavramları ve uygulamaları açıklar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm sektörünün yapısını, işleyişini ve temel aktörlerini analiz eder. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm pazarlaması, satış ve müşteri ilişkileri alanında temel stratejileri açıklar. | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seyahat acenteleri, tur operatörlüğü ve konaklama işletmeleri ile ilgili operasyonel süreçleri yürütür. | |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sektörde kullanılan güncel rezervasyon ve biletleme sistemlerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm sektöründe dijitalleşme ve yenilikçi teknolojileri takip ederek uygulamalara entegre eder. | 5 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yüz yüze iletişim, etkili haberleşme ve ikna gücüne sahip olma özellikleri kazanır. | 5 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel bilgisayar yazılımlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yabancı dil bilgisi kullanarak sektörle ilgili sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Müşteri ilişkileri yönetimi ilkelerini kullanarak misafir memnuniyetini sağlar. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. | 5 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm sektörünün ülke ekonomisindeki ve ulaştırma hizmetlerinin etkisini ölçer. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm hukuku, tüketici hakları ve mesleki etik kurallar çerçevesinde hareket eder. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çevreye duyarlı ve sürdürülebilir turizm anlayışına uygun hareket eder. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışması, liderlik ve problem çözme becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Girişimcilik, mesleki gelişim ve kariyer yönetimi konusunda farkındalık sahibidir ve bu doğrultuda kendini sürekli geliştirir. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Otelmüşterileri ile selamlaşmak, tanışmak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kendini tanıtma, nereden geldiğini ifade etme | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 3 | Meslek üzerine konuşma | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Telefon numaraları alıp verme, sorgumala, İsim kodlama | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Müşterileri karşılama, kalma sürecini sormak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Müşteriye kendini detaylı tanıtıp sohbet etmek ve teşekkür etmek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Sorgulamak, tahmin yürütmek ve ara sınav için genel tekrar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Odalamalar hakkında bilgi alış verişinde bulunmak | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Rezervasyona cevap vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Otel ve odalar hakkında detaylı bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Saatler ve Haftanın günlerini öğrenmek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Animasyon programı hakkında bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Hareket saatleri hakkında bilgi vermek | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Sınav için geneltekrar | bilinmeyen sözcüklerin karşılığını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||