Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | TLS303 |
Ad | Makine Dinamiği |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ABDURRAHMAN TELLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Makine üzerinde etkili kuvvetleri tanıtmak ve temel makine dinamiği bilgileri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Makine Dinamiği Temel Kavramları, Statik ve Dinamik Analizler, Krank ve Dört Kol Mekanizması, Kütle Atalet Momenti, Dengeleme, Mekanik Titreşimler
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
ERBİL Yılmaz, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ Tekstil Mühendisliği Makine Dinamiği Ders Notları, 87s. Botsalı, Fatih M. Teori ve problemlerle makina dinamiği Ankara : Nobel Yayın Dağıtım, 2010. ISBN 978-975-591-743-6
Notlar
Dokumacı, Erkan Makine dinamiği, Ankara : Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN 978-605133175-1 Turhan, Özgür Makina teorisi : mekanizmalar ve makina dinamiği Ankara : Nobel Akademik Yayıncılık, 2012. ISBN 978-605133385-4
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekanizmaların tipleri ve serbestlik derecesini belirler. |
ÖÇ02 | Mekanizmaların konumlarını, hızlarını ve ivmelerini hesaplar. |
ÖÇ03 | Dişlilerin kinematik analizini öğrenir. |
ÖÇ04 | Düzlemsel mekanizmaların statik ve dinamik kuvvet analizini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında seçebilme ve kullanabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, etik ilkelerine uygun davranma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verme, | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel Kavramlar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Statik Kuvvet Analizi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kinematik Analiz | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Dişli Çarklar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tekstil Makinalarında Kinematik Analiz | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dinamik kuvvet analizi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kütle Atalet Momenti | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Titreşim | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Statik dengeleme | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Dinamik dengeleme | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tekstil Makinalarında Dinamik Analiz | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dinamik Analiz Problemleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Konuların tekrar edilmesi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |