Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | TLS319 |
Ad | Ekonomi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, mühendislik ekonomisi kararları, maliyet, kar maksimizasyonu, eşdeğerlik kavramlarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Mühendislik Ekonomisi Kavramı, Mühendislik Ekonomisi Kararları, Üretim Giderleri ve Maliyet, Üretim Giderleri ve Maliyet, Maliyetler, Amortismanlar, Amortisman Hesabı, Kar Maksimizasyonu, Kar Maksimizasyonu, Faiz ve Eşdeğerlik
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Mühendislik Ekonomisi, Prof. Dr. Alim IŞIK, Birsen Yayınevi
Notlar
Öğretim elamanına ait ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mühendislik Ekonomisi kavramı ve ilgili kararların öğrenilmesi |
ÖÇ02 | Maliyet kavramları ve davranışlarının öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Para yönetimi ve paranın zaman değeri ile ilgili hesaplamaların yapılması becerisi |
ÖÇ04 | Yatırım ilkelerinin öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Yıllık eşdeğer analizi uygulama becerisi |
ÖÇ06 | Bugünkü değer analizi uygulama becerisi |
ÖÇ07 | Geri Kazanım/Dönüş Oranı analizi becerisi |
ÖÇ08 | İç Getiri Oranı Kriteri hesaplamalarının yapılması becerisi |
ÖÇ09 | Amortisman hesaplamalarının yapılması becerisi |
ÖÇ10 | Proje nakit akışları, enflasyon ve proje nakit akışlarına etkisinin hesaplamalarının yapılması becerisi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, etik ilkelerine uygun davranma | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mühendislik Ekonomisi kavramı ve ilgili kararların öğrenilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Maliyet kavramları ve davranışlarının öğrenilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Para yönetimi ve paranın zaman değeri ile ilgili hesaplamaların yapılması becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yatırım ilkelerinin öğrenilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Alternatifler arasında karar verme, Karar kriterleri, Karar süreçleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yıllık eşdeğer analizi uygulama becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Net bugünkü değer analizi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bugünkü değer analizi uygulama becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Geri Kazanım/Dönüş Oranı analizi becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İç Getiri Oranı Kriteri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İç Getiri Oranı Kriteri hesaplamalarının yapılması becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Amortisman hesaplamalarının yapılması becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Proje nakit akışları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Enflasyon ve proje nakit akışlarına etkisinin hesaplamalarının yapılması becerisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |