Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | TLS431 |
Ad | Tekstilde Nanoteknoloji Uygulamaları |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Nanoteknoloji kavramını ve tekstilde uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
Doğa, nanobilim ve tekstil yapıları, Elektrospun nanolifler, Karbon bazlı nanomalzemeler, Nanopartiküller ve tekstil teknolojisi, Tekstillerde nanomalzemelerin karakterizasyonu, Nanokompozitler, Nano gözenekli malzemeler, Nano riskler ve nano tehlikeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Nanotechnology in textiles theory and application (Militky, Jiri Mishra, Rajesh)
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nanoteknoloji temel kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Tekstilde nanoteknoloji uygulama örneklerini öğrenir |
ÖÇ03 | Nano ölçekli malzemelerle geleneksel boyutlu malzemelerin kullanımındaki avantajları kavrar |
ÖÇ04 | Nano malzemelerin özellikleri, üretimini ve kullanımını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında seçebilme ve kullanabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, etik ilkelerine uygun davranma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğa, nanobilim ve tekstil yapıları, | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Elektrospun nanolifler, | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gelişmiş elektrospinleme | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Karbon bazlı nanomalzemeler, | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Karbon nanotüp iplikler (CNY) | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Elektrokimyasal karbon bazlı nanosensörler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Nanopartiküller ve tekstil teknolojisi | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekstillerde nanomalzemelerin karakterizasyonu | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Nanokompozitler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Nano gözenekli malzemeler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Petek yapısının biyoilhamlı mühendisliği | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nano riskler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Nano tehlikeler | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yirmi birinci yüzyıl için Bir teknoloji olarak nano ölçekli tekstiller bağlamında geleceğe bakış | Ders notları ve referans kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve referans kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |