G403 Mezuniyet Çalışması

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ZİRAAT FAKÜLTESİ
GIDA MÜHENDİSLİĞİ PR.
Kod G403
Ad Mezuniyet Çalışması
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Bitirme
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MERVE DARICI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi MERVE DARICI (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin bir konuda araştırma yaparak matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerilerini geliştirmek; öğrenciye veri ve metin yorumlama, analizleme ve tasarlama olanağı vermek; öğrencileri bilgiye çeşitli kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgiyi kullanmaları konusunda eğitmek; öğrencinin iletişim becerilerinin yanı sıra kritik düşünme ve etik sorumluluk becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Mesleklerine katkı sağlayacak bir konuda litaratür taramak, araştırma konusu tasarlamak, gıda uygulamalarını ve gıda analizlerini gerçekleştirmek, elde edilen verileri düzenlemek ve yorumlamak, çeşitli kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgiyi kullanmak, iletişim ve tez yazım ve sunum becerilerini geliştirmek ve etik sorumluluk becerilerini algılamak gibi konuları içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim Üyesi tarafından hazırlanan ders notu.

Notlar

Öğretim Üyesi tarafından tasarlanan proje materyali.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleklerine katkı sağlayacak bir konuda litaratür tarar ve listeler.
ÖÇ02 Araştırma önerisi tasarlar
ÖÇ03 Gıda uygulamalarını düzenler.
ÖÇ04 Laboratuvar yöntemlerini hatırlar ve oluşturur.
ÖÇ05 Analiz sonuçlarını tespit eder ve yorumlar.
ÖÇ06 Sonuç ve öneriler geliştirir.
ÖÇ07 Etik kurallarına uygun bir şekilde mezuniyet çalışması tezini yazar.
ÖÇ08 Mezuniyet çalışma tezini akıcı ve etkli bir şekilde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 öğrencinin ilgi konusu saptanır. konu ile ilgili bilimsel kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Literatür taraması sağlanır konu ile ilgili bilimsel kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 öğrenci ile kaynaklar belirlenir litaratür yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 giriş ve amaçların yazımı için öğrenciye süre verilir kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 araştırma stiline göre gıda uygulamaları belirlenir konu ile ilgli kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 araştırma yöntemine göre analizler ve kontrol grubu belirlenir konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Anlatım
7 araştırmanın yürütülmesi için öğrenciye zaman verilir Temel laboratuvar bilgileri Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Temel laboratuvar bilgileri Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 ilk analiz verileri elde edilir temel laboratuvar bilgisi, office programları bilgisi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
10 veriler yorumlanarak sonuçlar yazılır konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 tarışma bölümü için zaman verilir konu ile ilgili yayınlar Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 öğrencinin kaynakları yazması için zaman verilir tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 tez danışmanı tezi okur, yorumlarını yazar tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
14 öğrenci ve danışman yorumlar üzerine konuşurlar tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
15 tez son haline getirilir ve tez sunumu yapılır tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yok Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ödev 20 8
1. Performans Görevi (Uygulama) 80 32
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 05:12