Genel Bilgi
Birim | ZİRAAT FAKÜLTESİ |
GIDA MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | G403 |
Ad | Mezuniyet Çalışması |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Bitirme |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MERVE DARICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin bir konuda araştırma yaparak matematik, bilim ve mühendislik bilgisini uygulama becerilerini geliştirmek; öğrenciye veri ve metin yorumlama, analizleme ve tasarlama olanağı vermek; öğrencileri bilgiye çeşitli kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgiyi kullanmaları konusunda eğitmek; öğrencinin iletişim becerilerinin yanı sıra kritik düşünme ve etik sorumluluk becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Mesleklerine katkı sağlayacak bir konuda litaratür taramak, araştırma konusu tasarlamak, gıda uygulamalarını ve gıda analizlerini gerçekleştirmek, elde edilen verileri düzenlemek ve yorumlamak, çeşitli kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgiyi kullanmak, iletişim ve tez yazım ve sunum becerilerini geliştirmek ve etik sorumluluk becerilerini algılamak gibi konuları içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Üyesi tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim Üyesi tarafından tasarlanan proje materyali.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleklerine katkı sağlayacak bir konuda litaratür tarar ve listeler. |
ÖÇ02 | Araştırma önerisi tasarlar |
ÖÇ03 | Gıda uygulamalarını düzenler. |
ÖÇ04 | Laboratuvar yöntemlerini hatırlar ve oluşturur. |
ÖÇ05 | Analiz sonuçlarını tespit eder ve yorumlar. |
ÖÇ06 | Sonuç ve öneriler geliştirir. |
ÖÇ07 | Etik kurallarına uygun bir şekilde mezuniyet çalışması tezini yazar. |
ÖÇ08 | Mezuniyet çalışma tezini akıcı ve etkli bir şekilde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Gıda Mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği ve teknolojisi alanlarındaki karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi (Gıda Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Gıda Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Gıda Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerine uygun davranma, Gıda Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gıda Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Gıda Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Gıda Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | öğrencinin ilgi konusu saptanır. | konu ile ilgili bilimsel kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Tartışma |
2 | Literatür taraması sağlanır | konu ile ilgili bilimsel kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | öğrenci ile kaynaklar belirlenir | litaratür yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | giriş ve amaçların yazımı için öğrenciye süre verilir | kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | araştırma stiline göre gıda uygulamaları belirlenir | konu ile ilgli kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | araştırma yöntemine göre analizler ve kontrol grubu belirlenir | konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Anlatım |
7 | araştırmanın yürütülmesi için öğrenciye zaman verilir | Temel laboratuvar bilgileri | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Temel laboratuvar bilgileri | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | ilk analiz verileri elde edilir | temel laboratuvar bilgisi, office programları bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
10 | veriler yorumlanarak sonuçlar yazılır | konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | tarışma bölümü için zaman verilir | konu ile ilgili yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | öğrencinin kaynakları yazması için zaman verilir | tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | tez danışmanı tezi okur, yorumlarını yazar | tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
14 | öğrenci ve danışman yorumlar üzerine konuşurlar | tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
15 | tez son haline getirilir ve tez sunumu yapılır | tez yazımı ve sunum hazırlama ile ilgili bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 20 | 8 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 80 | 32 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |