Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| HEMŞİRELİK (DR) | |
| Kod | HEM814 |
| Ad | İntegratif Sağlık Uygulamaları |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu dersin amacı; integratif sağlık uygulamaları konusunda bilgi vermek, integratif sağlık uygulamalarını kullanarak bakım becerilerini kazandırmak, holistik bakış açısı ile bakımı planlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği
-Bu ders, İntegratif Sağlık Uygulamalarının Tarihçesi, Tanımı ve Önemini, İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Yasa ve Yönetmelikleri, İntegratif Yöntemleri ( Biyolojik Temel ve Uygulamalar, Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler, Zihin Bu ders, İntegratif Sağlık Uygulamalarının Tarihçesi, Tanımı ve Önemini, İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Yasa ve Yönetmelikleri, İntegratif Yöntemleri ( Biyolojik Temel ve Uygulamalar, Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler, Zihin Beden Uygulamaları, Enerji Terapileri) İntegratif sağlık uygulamaları ve Etik konusunu, İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Araştırma Sunumlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
-YOK
Kaynaklar
-Konuyla alakalı internetteki tüm kaynaklar
Notlar
Pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sağlık alanında tamamlayıcı ve destekleyici uygulamaların ve bu uygulamaların hemşirelikte kullanımının açıklayabilir. |
| ÖÇ02 | İntegratif sağlık uygulamalarının tarihçesini, tanımını ve önemini kavrayabilme |
| ÖÇ03 | İntegratif sağlık uygulamalarıyla ilgili yasa ve yönetmelikleri bilme |
| ÖÇ04 | İntegratif sağlık uygulamalarının etik boyutunu kavrayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
| PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 2 | İntegratif Sağlık Uygulamalarının Tarihçesi, Tanımı ve Önemi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 3 | İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Yasa ve Yönetmelikler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 4 | İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temel ve Uygulamalar (Fitoterapi, Aroma terapi, Apiterapi, Hirudo terapi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 5 | İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temel ve Uygulamalar (Maggot terapi, Ayurveda, Mezoterapi, Ozon tedavi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 6 | İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler (Kinesiyoloji, Şiropraksi, Osteopati) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 7 | Vize haftası | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 8 | İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler (Masaj tedavisi, Refleksoloji, Kupa Tedavisi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 9 | İntegratif Yöntemler: Zihin Beden Uygulamaları (Hipnoterapi, Nefes terapisi, Reiki, Meditasyon, Müzik terapi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 10 | İntegratif Yöntemler: Enerji Terapileri (Magnetik alan tedavisi (Biyoenerji, Biyorezonans, Tuz odası | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 11 | İntegratif Yöntemler: Enerji Terapileri (Akupunktur, refleksoloji, renk terapisi, Akupresür) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 12 | İntegratif Sağlık Uygulamaları ve Etik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 13 | İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Araştırma Sunumları 1 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 14 | İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Araştırma Sunumları 2 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 15 | Dersin değerlendirilmesi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
| 16 | Final sınavına hazırlık | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||