Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
OTOMOTİV MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | OMY103 |
Ad | Mühendislik Matematiği I |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DİLEK KAHYALAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin matematikle ilgili ön bilgilerini hatırlatarak kavramları etkili bir şekilde kullanma becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Matematiğe genel bir bakış, Fonksiyon kavramı, Limit, Süreklilik, Türeve Giriş ve Türev Kuralları, Logaritmik, Hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri, Türev Uygulamaları, Belirli İntegral, Belirli İntegralin Özellikleri, İntegrasyon Teknikleri, Belirli integrallerin uygulanması; alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları, Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeylerin alanları, Genelleştirilmiş (Imroper) Integraller, integral Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Sherman Stein ve Anthony Barcellos, Calculus and Analytic Geometry, Mcgraw-Hill,5. Basım, 1232s,1992.
Notlar
Derse yönelik sunumlar ve dersin sorumlu öğretim elemanının notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler analitik düşünme yetisini kazanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler Matematik temel altyapısını öğrenir. |
ÖÇ03 | Matematiğin önemli teoremlerini ve uygulamalarını listeler. |
ÖÇ04 | Mühendislik problemlerinin çözümünde matematiği etkili kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Limit, türev hesaplamalarını ve uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ06 | Diğer dersler için matematik alt yapısı oluşturur |
ÖÇ07 | Doğada karşılaştığı problemlere matematiksel açıdan çözüm üretebilme yeteneğini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Otomotiv mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Otomotiv Mühendisliği) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; Otomotiv Mühendisliği alanında etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Otomotiv Mühendisliği alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, Otomotiv Mühendisliği alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın otomotiv mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Otomotiv Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Matematiğe genel bir bakış | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fonksiyon kavramı | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Limit | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Süreklilik | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
5 | Türeve Giriş ve Türev Kuralları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türev Temelleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türev Uygulamaları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Belirli İntegral, Belirli İntegralin Özellikleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | İntegrasyon Teknikleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap |
12 | Belirli integrallerin uygulanması; alan, hacim ve ağırlık merkezi hesaplamaları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yay Uzunluğu, Dönel Yüzeylerin Alanları,Genelleştirilmiş (Imroper ) Integraller | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | İntegral Temelleri | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Tartışma |
15 | İntegral Uygulamaları | İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |