Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| SAĞLIK FİZİĞİ (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
| Kod | MEDF519 |
| Ad | Proje Hazırlanması ve Sunumu |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz ve Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisansüstü Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HASAN SUAT ARSLANTAŞ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi HASAN SUAT ARSLANTAŞ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
proje hazırlanımı ve sunumunu amaçlar
Dersin İçeriği
proje hazırlama ve sunumu hakkında
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmnamaktadır
Kaynaklar
Biyofizik Anabilim Dalı Ders Notları
Notlar
internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | ders öğrenme çıktısı 1 |
| ÖÇ02 | ders öğrenme çıktısı 2 |
| ÖÇ03 | ders öğrenme çıktısı 3 |
| ÖÇ04 | ders öğrenme çıktısı 4 |
| ÖÇ05 | ders öğrenme çıktısı 5 |
| ÖÇ06 | ders öğrenme çıktısı 6 |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık örgütlerinin fonksiyonlarını listeler ve açıklar; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının nasıl örgütlendiğini açıklar; kliniklerin nasıl yönetildiğini açıklar. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fiziğin kendi geleceğinde nitelikli servis için gerekli teknik altyapıyı açıklar. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fizik konusuyla ilgili olarak Avrupa Topluluğuna ait ve ulusal yasal çerçeveleri, düzenlemeleri, rehberleri ve uygulama kodlarını açıklar. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fiziği kapsayan alanlarda yapıyı, fonksiyonu, karakteristiği ve sınırlamaları açıklayabilmek için fiziksel kavramlar, prensipler ve teorileri detaylı ve sayısal olarak kullanır; medikal cihazların medikal fiziğin kendi alanındaki kullanımını açıklar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Detaylı ve niceliksel olarak iyonlaştırıcı radyasyonun (elektromanyetik, elektronlar, iyonlar, nötronlar) ve diğer fiziksel ajanların (elektrik enerjisi, statik elektrik/magnetik alanlar, iyonize olmayan elektromanyetik radyasyon, vibrasyon, ses ve ultrason, lazer) özelliklerini açıklar. | 1 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İyonlaştırıcı radyasyonun ve medikal cihazlarla bağlantısı olan farklı fiziksel ajanların faydalı ve ters/zararlı biyolojik etkilerini biyolojik modellerle sayısal olarak açıklar. Biyolojik etkinin büyüklüğünü etkileyen faktörleri açıklar. Kliniksel çıktıları geliştirmek için manipülasyon yollarını açıklar. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her fiziksel ajanla ilgili olarak deterministik/stokastik, erken/geç, teratogenik/genetik etkileri açıklar. | 2 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Medikal Fizik uygulama alanında sistematik bir biçimde bir şeyi gözden geçirebilmek için Genel Fizik, Medikal Fizik ve Sağlık Fiziğiyle ilgili literatür içerisinden bir liste çıkarır. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini medikal cihazların klinikteki kullanımları, iyonlaşma radyasyonuyla ilgili emniyet/risk yönetimi gibi konularla ilgili olarak klinik problemlerine uygular. | 1 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fiziğin genel kavramlarını, prensiplerini ve teorilerini, kliniksel çevreye yeni cihazları ve ilgili teknikleri transfer etmek için kullanır. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kliniksel ve biyomedikal verilerin analizi için istatistiksel paketler kullanır. | 2 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kullanılan değişik dosimetrik nicelikleri tanımlar ve açıklar; dozimetrik nicelikler arasındaki bağıntıyı açıklar (enerji akısı, kerma, soğurulan doz). | 1 |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Titiz ve özenli bir istatistiksel tabana dayanan ve sayısal olan kliniksel ve biyomedikal çalışmalar tasarlar. | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İyonlaştırıcı radyasyonun hastaya verilmesi sırasında yöntem belirler ve bu yöntemi geliştirmek için değişik uygulamalar tasarlar. | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | uygulama birimleri 1 | hazırlık notları 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | uygulama birimleri 2 | hazırlık notları 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | uygulama birimleri 3 | hazırlık notları 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | uygulama birimleri 4 | hazırlık notları 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | uygulama birimleri 5 | hazırlık notları 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | uygulama birimleri 6 | hazırlık notları 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | uygulama birimleri 7 | hazırlık notları 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | uygulama birimleri 8 | hazırlık notları 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | uygulama birimleri 9 | hazırlık notları 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | uygulama birimleri 10 | hazırlık notları 10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | uygulama birimleri 11 | hazırlık notları 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | uygulama birimleri 12 | hazırlık notları 12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | uygulama birimleri 13 | hazırlık notları 13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | uygulama birimleri 14 | hazırlık notları 14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 6 | 6 | 36 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||