Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| BİYOTEKNOLOJİ (İNGİLİZCE) (DİSİPLİNLERARASI) (DR) | |
| Kod | BTE0018 |
| Ad | Animal Cell Culture Applications-II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | İngilizce |
| Seviye | Doktora Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hücre Kültüründe İleri Yöntemlerin Uygulama Alanlarının Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Hayvan hücre kültürü ileri uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Freshney RI., Culture of Animas Cells:A Manual of Basic Technique
Notlar
Freshney RI., Culture of Animas Cells:A Manual of Basic Technique
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hücre kültüründe ileri teknikler hakkında bilgi sahibidir |
| ÖÇ02 | Bilimsel bir çalışmada hangi hücre çeşidini kullanacağını bilir |
| ÖÇ03 | Bilimsel bir çalışmada hücre kültüründe hangi yöntemi kullanacağını bilir |
| ÖÇ04 | Yapışkan ve süspanse hücre kültürü uygulamaları konusunda bilgi sahibidir |
| ÖÇ05 | Hücre kültürü laboratuvar uygulamalarını bir projeye göre tasarlama konusunda bilgi sahibidir |
| ÖÇ06 | Primer hücre hatlarının nasıl hazırlanacağı konusunda bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 5 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | 4 |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapışkan ve süspanse hücrelerin farkları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Yapışkan hücrelerin kültür aşamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Süspanse hücrelerin kültür aşamaları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Hücrelere ilaç muameleleri | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Hücrelerden nükleik asit izolasyonları | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Hücre kültüründe uygulanabilecek moleküler yöntemler | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Güncel hücre kültür çalışmaları tarama | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınavlar | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 9 | Hücre kültüründen protein eldesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Hücre kültüründe protein uygulamalarının makalelerle incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Hücre kültürü örneklerinden eliza yöntemi çalışılması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Hücre kültüründe MTT yöntemi uygulaması | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Hücre kültüründe canlılık tayin yöntemlerinin makalelerle incelenmesi | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Hücre kültürü makaleleri tarama ve inceleme | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Güncel hücre kültürü çalışmaları tarama 2 | Literatür tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Literatür tarama ve okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||