Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| KİMYA (YL) | |
| Kod | KM0067 |
| Ad | Hormanlar ve vitaminler |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Güz |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hormonların ve vitaminlerin sınıflandırması , regülasyonu hakkında bilgi sahibi olur
Dersin İçeriği
Hormonal Regülasyon; Böbrek üstü bezi hormonları; Cinsiyet Hormonları; Tiroid Bezi Hormonları; Hipofiz ve hipotalamus Hormonları; Epifiz ve Timus Hormonları; Mide Barsak sitemi Hormonları; Vitaminlerin Biyokimyasal fonksiyonları; Yağda Çözünen Vitaminler; Suda Çözünen Vitaminler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hormonların Gücü-Hayatımızdaki Hemen Her Şeyi Kontrol Eden Salgıların Tarihi, Randi Hutter Epstein, Çeviri: Aysun Babacan
Notlar
Hormonların Gücü-Hayatımızdaki Hemen Her Şeyi Kontrol Eden Salgıların Tarihi, Randi Hutter
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Hormonlar ve vitaminler hakkında bilgi sahibi olur |
| ÖÇ02 | Hormonların sınıflandırılmasını bilir |
| ÖÇ03 | Vitaminlerin sınıflandırılmasını bilir |
| ÖÇ04 | Hormonların etki mekanizmasını açıklar |
| ÖÇ05 | Vitaminlerin fonksiyonlarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. | 3 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeni teknolojiye ulaşır. | 2 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. | 3 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyi bilgilendirerek bilinçlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Hormonlar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Vitaminler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Hormonal Regülasyon | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Böbreküstü bezi hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Cinsiyet hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Tiroid bezi hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Hipofiz ve hipotalamus hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Epifiz ve timus hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Mide barsak sistemi hormonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Vitaminlerin biyokimyasal fonksiyonları | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Yağda çözünen vitaminler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Suda çözünen vitaminler | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Vitaminler genel tekrar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Hormonlar genel tekrar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||