Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| KİMYA (DR) | |
| Kod | KM039 | 
| Ad | Metabolizma | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz | 
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 4 AKTS | 
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Doktora Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN | 
| Dersin Öğretim Elemanı | Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. | 
Dersin Amacı / Hedefi
Metabolizmanın öğrencilere kavratılmasıdır
Dersin İçeriği
Biyolojik Oksidasyon-Redüksiyon Tepkimeleri; Glikoliz ve Heksozların yıkımı; Karbohidrat Yıkımımın Düzenlenmesi; Karbohidrat Biyosentezi Sitrik Asit Döngüsü; Yağ Asitlerinin Oksidasyonu; Amino Asit Oksidasyonu ve Üre Sentezi; Oksidatif Fosforlilasyon
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Notlar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, David Nelson , Michael M. Cox
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Biyolojik Oksidasyon-Redüksiyonu kavrar | 
| ÖÇ02 | Glikolizi ve Heksozların yıkımını kavrar | 
| ÖÇ03 | Sitrik Asit Döngüsünü kavrar | 
| ÖÇ04 | Yağ Asitlerinin Oksidasyonunu kavrar | 
| ÖÇ05 | Amino Asit Oksidasyonunu kavrar | 
| ÖÇ06 | Üre Sentezini kavrar | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 3 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 3 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 3 | 
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 3 | 
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Biyolojik Oksidasyon-Redüksiyon Tepkimeleri I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 2 | Biyolojik Oksidasyon- IRedüksiyon Tepkimeleri II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 3 | Glikoliz ve Heksozların yıkımı I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 4 | Glikoliz ve Heksozların yıkımı II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 5 | Karbohidrat Yıkımımın Düzenlenmesi I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 6 | Karbohidrat Yıkımımın Düzenlenmesi II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 7 | Karbohidrat Biyosentezi Sitrik Asit Döngüsü I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 8 | Ara Sınav | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 9 | Karbohidrat Biyosentezi Sitrik Asit Döngüsü II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 10 | Yağ Asitlerinin Oksidasyonu I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 11 | Yağ Asitlerinin Oksidasyonu II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 12 | Amino Asit Oksidasyonu I | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 13 | Amino Asit Oksidasyonu II | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 14 | Üre Sentezi | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 15 | Oksidatif Fosforililasyon | Konunun ilgili ders kitapları, ders notları ve diğer kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım | 
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||