Genel Bilgi
| Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Elektrik | |
| Kod | ELS132 |
| Ad | Proje Geliştirme Teknikleri-I |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Aykut SÖNMEZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Proje hazırlık aşamalarını oluşturmak, fikir doğrultusunda proje için çizim, tasarım, hesaplamalar yapmak, prototip üretmek, sunum yapabilmek ve poster hazırlamak.
Dersin İçeriği
Bu derste; sanayiye uygulanabilir bir proje nasıl yapılır, geliştirilir, poster hazırlama ve sunma becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
DERS NOTLARI
Notlar
MEGEP NOTLARI
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Sanayiye uygulanabilir proje konusunu belirler |
| ÖÇ02 | Proje konusu ile ilgili literatür taraması yapmayı ve projenin daha önce yapılıp yapılmadığını araştırılmasını öğrenir. |
| ÖÇ03 | Proje ile ilgili gerekli hesaplamaları yapmayı öğrenir. |
| ÖÇ04 | Bir projeyi gerçekleştirmek için üretim basamaklarını belirler |
| ÖÇ05 | Proje ile ilgili bir prototip üretmeyi öğrenir |
| ÖÇ06 | Proje konusu ile ilgili poster sunum hazırlamayı öğrenir. |
| ÖÇ07 | Proje hakkında sunum yapmayı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | 4 |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | 3 |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanayiye uygulanabilen bir proje konusunun belirlenmesi | Literatür ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Belirlenen proje ile ilgili internette araştırma yapılması | Literatür ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 3 | Proje konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması | Literatür ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
| 4 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-I | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Gerekli malzemelerin belirlenmesi ve hesaplamaların yapılması-II | Hesaplamaların yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Teknik resim çiziminin gerçekleştirilmesi | Çizim yapmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim |
| 7 | Proje için gerekli malzemelerin temin edilmesi | Malzeme satın almak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | Projenin üretiminin yapılması-I | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Projenin üretiminin yapılması-II | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
| 11 | Projenin üretiminin yapılması-III | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 12 | Projenin üretiminin yapılması-IV | Prototip geliştirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
| 13 | Poster sunumunun hazırlanması-I | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 14 | Poster sunumunun hazırlanması-II | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
| 15 | Poster sunumunun hazırlanması-III | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||