Genel Bilgi
| Birim | ADANA ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Elektrik | |
| Kod | ELS254 |
| Ad | Bilgisayar Programlamaya Giriş |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Eşref ERDOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar programlama eğitimini C dilini temel düzeyde öğreterek vermek
Dersin İçeriği
Bilgisayara ve programlamaya giriş.Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri. C programlama diline giriş,değişkenler, operatörler. Kontrol deyimleri,döngüler. Fonksiyonlar,diziler,çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi. Göstericiler, dizi-gösterici ilişkisi,dizgiler. Yapılar, dosya tipleri ve dosya işlevleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Algoritma ve programlama mantığını kavrar |
| ÖÇ02 | Mühendislik problemlerini çözebilecek algoritmalar geliştirebilir |
| ÖÇ03 | Derleyici kavramını, derleme işlemini ve C dilinin temel kurallarını bilir |
| ÖÇ04 | Temel C programlama dili kurallarını bilir |
| ÖÇ05 | Fonksiyon kullanarak modüler programlar yazabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanıyla ilgili konularda yeterli altyapıyı kazanır. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrikle ilgili kavramları açıklar, elektronik devre elemanlarını, devrelerde uygular ve elektriksel ölçümler yapar. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazanır. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanayi ve hizmet sektöründeki üretim süreçlerini izler ve uygulama becerisi kazanır. | |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini yapma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleğine yönelik işletmelerde girişimcilik ruhu kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik alanında bağımsız olarak öğrenme ve öğrendiklerini uygular. | 2 |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili gerekli olan bilgisayar yazılım ve donanımlarını, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tesisat, Elektrik iletimi ve dağıtımı, Kontrol Sistemleri, Elektrik Motorları, Güç Elektroniği, Sensörler, Transdüserler, PLC, Mikroişlemciler, Sayısal Elektronik ve Analog Elektronik hakkında bilgileri uygular. | |
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma becerisi kazanır. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik kuralları uygular. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elektrikle ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takım çalışmasında sorumluluk alır veya bireysel çalışır. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilinciyle hareket eder. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Elektrik arıza analizinde ölçme aygıtlarını etkin bir şekilde kullanır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar ve programlamaya giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Algoritma kavramı, akış diyagramları ve algoritma örnekleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 3 | C programlama diline giriş | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 4 | Değişkenler, operatörler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 5 | Kontrol deyimleri | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 6 | Döngüler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 7 | Fonksiyonlar-1 | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
| 9 | ARA SINAV-UYGULAMALI | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 10 | Diziler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 11 | Çok boyutlu diziler, dizilerin fonksiyona gönderilmesi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 12 | Göstericiler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 13 | Dizi-Gösterici ilişkisi | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 14 | Dizgiler | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 15 | Yapılar | Ders kaynaklarını okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kaynaklarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 82 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,28 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||