ELT765 Dil ve Kültürlerarası İletişim

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE)
Kod ELT765
Ad Dil ve Kültürlerarası İletişim
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HÜLYA TUNCER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin “dil ve kültürlerarası iletişim” kavramını ve bu bilgiyi öğretim uygulamalarına entegre etme yollarını anlamalarını ve tartışmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Kültürlerarası iletişim çalışmalarının tarihi ve gelişimi, kültürlerarası bir dünyada yabancı dil öğretimi üzerine çalışmalar ve yabancı dil eğitiminde kültürlerarası yeterliliğin rolü

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Jackson, J. (Ed.). (2012). The Routledge handbook of language and intercultural communication. Routledge. 2- Bennett, J. M. (Ed.). (2015). The SAGE encyclopedia of intercultural competence. Sage Publications.

Notlar

Sercu, L. (2005). Foreign language teachers and intercultural competence. Multilingual Matters.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, kültürlerarası iletişim alanındaki güncel araştırmaların ana temalarını özellikle dil boyutuna odaklanarak tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenciler kültürlerarası iletişimin doğasını ve etkisini açıklar
ÖÇ03 Öğrenciler, ortak dil olarak İngilizcenin hem mevcut hem de gelecekteki kültürlerarası iletişim ve eğitim üzerindeki etkisini kapsamlı bir şekilde açıklarlar.
ÖÇ04 Öğrenciler, çeşitli bağlamlardaki kültürlerarası temas ve yetkinlik örneklerine odaklanarak dil, kültür, kimlik, eylemlilik, güç ve bağlam arasındaki çok boyutlu bağlantıyı tartışırlar
ÖÇ05 Öğrenciler günümüzün küreselleşen dünyasını kültürlerarası bir bakış açısıyla analiz eder
ÖÇ06 Öğrenciler sınıf içi etkinlikleri dil ve kültürlerarası iletişim ışığında değerlendirirler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kültürlerarası iletişim çalışmalarının tarihi ve gelişimi Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kültürlerarası (iletişimsel) yetkinlik ve kültürlerarası vatandaşlık Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kültürlerarası iletişimsel yetkinliğin temel bir bileşeni olarak dil Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Tele-işbirliği yoluyla kültürlerarası iletişimsel yetkinlik Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kültürlerarası iletişimsel yetkinliği değerlendirme stratejileri Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Yabancı veya uluslararası dil sınıfı olarak İngilizce Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kültürlerarası Bir Dünyada Yabancı Dil Öğretimi Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Öğrenciler ara sınav için hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yabancı Kültürlere Aşinalık ve Temaslar Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültür Öğretimi Uygulamaları Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Yabancı Dil Öğretim Materyallerinde Kültür Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Deneyimsel Kültürel Öğrenme Etkinlikleri: Okul Gezileri ve Değişim Projeleri Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Kültürlerarası Yetkinlik Öğretiminin Farklı Yönleri Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Yabancı Dil ve Kültürlerarası Yetkinlik Öğretmeni Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Yabancı Dil Eğitiminde Kültürlerarası Yetkinliğin Geleceği: Mesleki Gelişim, Eğitim Politikası ve Araştırma için Öneriler Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 09:06