Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |
Kod | ELT765 |
Ad | Dil ve Kültürlerarası İletişim |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin “dil ve kültürlerarası iletişim” kavramını ve bu bilgiyi öğretim uygulamalarına entegre etme yollarını anlamalarını ve tartışmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği
Kültürlerarası iletişim çalışmalarının tarihi ve gelişimi, kültürlerarası bir dünyada yabancı dil öğretimi üzerine çalışmalar ve yabancı dil eğitiminde kültürlerarası yeterliliğin rolü
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Jackson, J. (Ed.). (2012). The Routledge handbook of language and intercultural communication. Routledge. 2- Bennett, J. M. (Ed.). (2015). The SAGE encyclopedia of intercultural competence. Sage Publications.
Notlar
Sercu, L. (2005). Foreign language teachers and intercultural competence. Multilingual Matters.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, kültürlerarası iletişim alanındaki güncel araştırmaların ana temalarını özellikle dil boyutuna odaklanarak tanımlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler kültürlerarası iletişimin doğasını ve etkisini açıklar |
ÖÇ03 | Öğrenciler, ortak dil olarak İngilizcenin hem mevcut hem de gelecekteki kültürlerarası iletişim ve eğitim üzerindeki etkisini kapsamlı bir şekilde açıklarlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, çeşitli bağlamlardaki kültürlerarası temas ve yetkinlik örneklerine odaklanarak dil, kültür, kimlik, eylemlilik, güç ve bağlam arasındaki çok boyutlu bağlantıyı tartışırlar |
ÖÇ05 | Öğrenciler günümüzün küreselleşen dünyasını kültürlerarası bir bakış açısıyla analiz eder |
ÖÇ06 | Öğrenciler sınıf içi etkinlikleri dil ve kültürlerarası iletişim ışığında değerlendirirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci başarısını değişik konu alanlarında değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yabancı dil öğretiminde kullanılan öğretim programlarını hazırlar ve uygun materyaller geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Anadil ve ikinci dile ilişkin kuramları karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil, kültür ve algı arasındaki karşılıklı ilişkileri değerlendirir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim uygulamalarında mesleki gelişime önem verir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı araştırmaları ulusal ve uluslar arası ortamlarda paylaşır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim uygulamalarında ve yürüttüğü araştırmalarda meslek etiğine önem verir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kültürlerarası iletişim çalışmalarının tarihi ve gelişimi | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kültürlerarası (iletişimsel) yetkinlik ve kültürlerarası vatandaşlık | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kültürlerarası iletişimsel yetkinliğin temel bir bileşeni olarak dil | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
4 | Tele-işbirliği yoluyla kültürlerarası iletişimsel yetkinlik | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kültürlerarası iletişimsel yetkinliği değerlendirme stratejileri | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Yabancı veya uluslararası dil sınıfı olarak İngilizce | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kültürlerarası Bir Dünyada Yabancı Dil Öğretimi | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenciler ara sınav için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yabancı Kültürlere Aşinalık ve Temaslar | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültür Öğretimi Uygulamaları | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Yabancı Dil Öğretim Materyallerinde Kültür | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Deneyimsel Kültürel Öğrenme Etkinlikleri: Okul Gezileri ve Değişim Projeleri | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
13 | Kültürlerarası Yetkinlik Öğretiminin Farklı Yönleri | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yabancı Dil ve Kültürlerarası Yetkinlik Öğretmeni | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yabancı Dil Eğitiminde Kültürlerarası Yetkinliğin Geleceği: Mesleki Gelişim, Eğitim Politikası ve Araştırma için Öneriler | Öğrenciler ilgili konuyu okur, sınıf içi tartışmalara katılmak için hazırlanırlar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenciler final sınavı için hazırlanırlar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |