Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOFİZİK (DR) | |
Kod | BFZ603 |
Ad | Deneysel Verileri Ölçme ve Hata Hesapları -1 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT PELİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ölçüm sistemlerinin özelliklerini öğrenmek, kalibrasyonlarını yapmak, verilerin istatistik ve grafik yöntemlerle doğru analizini yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek
Dersin İçeriği
Ölçme aletlerinin özellikleri, kalibrasyonları, Sonuçların anlamlı rakamlarla yazılabilmesi, verilerin grafikle gösterilmesi, temel istatistik, sonuçların rapor haline getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Derste ön koşul yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi) İnternet Araştıması
Notlar
İnternet Araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ölçme sistemlerinin özelliklerini listeler |
ÖÇ02 | Ölçme sistemlerinin kalibrasyonunu yapar |
ÖÇ03 | Deney sonuçlarını doğru ve anlamlı rakamlarla yazar |
ÖÇ04 | Bilimsel Grafik Programını bilir ve Deneysel verilerin grafiğini çizer. |
ÖÇ05 | İstatistiksel hesaplamalır bilir. |
ÖÇ06 | İstatistiksel hataları bilir. |
ÖÇ07 | Verilerin grafikle gösterilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme aletleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Student reads the related section before class | 1Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ölçme sistemlerinin kalibrasyonları | 2Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sonuçların doğru ve anlamlı rakamlarla yazılabilmesi | 3Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hata hesapları | 4Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Verilerin grafikle gösterilmesi | 5Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eğri tutturumu (curve fitting) | 6Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Temel istatistik | 7Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | 1. Ödev | 8Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi, | 9Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 2. Ödev | 10Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | 1.Ortalamaların karşılaştırılması ve student t-testi, | 11Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | 3. Ödev | 12Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | 4. Ödev | 13Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |