Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | MİK516 |
Ad | Mikroorganizmaların boyanması ve boyama yöntemleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Hatice Hale GÜMÜŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların mikroskobik incelemelerini, kullanılan boya çeşitlerini ve boyama yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği
Tıbbi önemi olan mikroorganizmaların mikroskobik incelemeleri, kullanılan boya çeşitleri, boyama yöntemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı
Notlar
Amerikan Mikrobiyoloji Derneği Klinik Mikrobiyoloji El Kitabı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroorganizmaların mikroskobik inceleme yöntemlerini kavrar ve uygular |
ÖÇ02 | Mikroorganizmaların görüntülenmesinde kullanılan boya çeşitlerini öğrenir ve anlatır |
ÖÇ03 | Boyama yöntemlerini öğrenir, anlatır ve uygular. |
ÖÇ04 | Floresan mikroskobik incelemeyi kavrar |
ÖÇ05 | Işık mikroskobu kullanımını öğrenir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mikroskop ve mikroskop çeşitleri | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Mikroorganizmaların mikroskobik inceleme yöntemleri | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Boya çeşitleri | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bakterilerin mikroskobik incelemesinde kullanılan boyalar | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mayaların mikroskobik incelemesinde kullanılan boyalar | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Dermatofitlerin mikroskobik incelemesinde kullanılan boyalar | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Virüslerin tanısında floresan boyalar | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Sözlü Sınav |
|
9 | Gram boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Giemza boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Metilen mavisi ile boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Ziehl-Neelsen yöntemi ile aside dirençli boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kinyoun soğuk yöntem ile asidorezistan boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Direkt ve indirekt floresan boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Laktofenol pamuk mavisi ile boyama | Referans kitapları okuma ve literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 16 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |