MİK514 Mikrobiyoloji'nin tarihçesi ve gelişimi

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kod MİK514
Ad Mikrobiyoloji'nin tarihçesi ve gelişimi
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Hatice Hale GÜMÜŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dünyada ve Türkiye'de mikrobiyoloji tarihçesini ve gelişimini öğretmek

Dersin İçeriği

Mikrobiyoloji biliminin tarihçesi, İlkçağda mikrobiyoloji, ortaçağda mikrobiyoloji, yeniçağda mikrobiyoloji, yakınçağda mikrobiyoloji, Türkiye'de mikrobiyoloji tarihçesi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Pioneers Of Microbiology And The Nobel Prize

Notlar

Koneman'ın Renkli Atlası ve Tanısal Mikrobiyoloji Ders Kitabı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tıbbi Mikrobiyoloji biliminin doğuşunu ve gelişimini kavrar
ÖÇ02 Mikrobiyoloji biliminin ilkçağ uygulamalarını kavrar.
ÖÇ03 Mikrobiyoloji'nin ortaçağdaki gelişimini kavrar.
ÖÇ04 Yakınçağda mikrobiyoloji bilimindeki gelişmeleri kavrar.
ÖÇ05 Yeni çağ ve günümüzde Mikrobiyoloji alanında yenilikleri kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İlk insanlar ve mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Antik dönemlerde mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ortaçağ döneminde mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Yeniçağ döneminde mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Yakınçağ döneminde mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Günümüzde mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gelecekte mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Dünden bugüne mikroskobun geliştirilmesi Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
10 İnsanlık tarihinin en büyük salgınları Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Enfeksiyon hastalıklarına karşı aşılama ve tarihsel süreç Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim
12 Abiyogenez ve biyogenez teorileri Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Koch postülatı Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 İbni Sina'dan Refik Güran'a mikrobiyolojinin gelişimi Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tarihte moleküler mikrobiyoloji Kaynak kitap okuma ve literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 14 28
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2025 06:42