Genel Bilgi
Birim | GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
GRAFİK PR. | |
Kod | GRA313 |
Ad | İllüstrasyon 2 |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; temel illüstrasyon becerilerinin kazanılmasının ardından, öğrencinin özgün bir karakter tasarımını hem tekil hem de mekânlar dahilinde tasarlayabilme becerisinin edinilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin ilk bölümünde öğrencilerin bir karakterin tiplemesini detaylıca belirlemesi ve bu karakterin belirli bir tarzda illüstrasyonunu gerçekleştirmesi beklenir. Dersin ikinci bölümünde öğrenci, karakterini tiplemesine uygun iç ve dış mekanlarda resimleyerek dönemi tamamlar.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
The Fundamentals of Illustration, Lawrence Zeegen; The Big Book of Illustration Ideas, Roger Walton; Creative illustration, Andrew Loomis; GAn Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists Illustrators and Designers, Danny Gregory; Little Big Books Illustrations for Childrens Picture Books, Clanton R.; Doodles Unleashed Mixed-Media Techniques for Doodling, Traci Bautista.
Notlar
Çocuk Kitapları İçin Karakter Tasarımından Kitap Tasarımına Deneysel Bir İllüstrasyon Uygulaması, Cem Kara; İllüstratif Yöntemlerle Çocuk Resimlerinin Karakter Tasarımlarına Dönüştürülmesi, Süleyman Özderin; Karakter Tasarımı Yaklaşımları, Şadi Karaşahinoğlu; Çocuk Kitapları İllüstrasyonunda Karakter Tasarım Yöntemlerinin Sınıflandırılması, Cem Kara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İllüstrasyonun alanlarını ve tekniklerini genel olarak tanımlar. |
ÖÇ02 | Dijital illüstrasyon uygulama alanlarını sıralar. |
ÖÇ03 | Resimleme ve tipografi kullanımı açıklar. |
ÖÇ04 | Dijital renk yönetimini, palet ve fırça oluşturmayı hatırlar. |
ÖÇ05 | Dijital illüstrasyon uygulama alanları ve teknikleri doğrultusunda özgün fikirler önerir. |
ÖÇ06 | Tasarım fikirlerinin eskizlerini oluşturup dijital ortama aktarımını yapar. |
ÖÇ07 | Dijital tabletle görsel tasarımlar yapar. |
ÖÇ08 | Dijital fırçalarla tasarımlara efektif biçimler, lekeler ve etkiler uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje 1 - Derse giriş, dersin açıklanması, ikinci hafta için brifing ve ödev. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Proje 1 - Öğrenci tiplemelerinin paylaşılması, illüstrasyon örnek gösterimi. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Proje 1 - Eskiz kontrolü, eskiz çalışmasının devamı. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Proje 1 - Eskizler üzerine değerlendirmeler, ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Proje 1 - İlk çalışmaların değerlendirilmesi, alternatif çalışmalara yönelik eskiz. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Proje 1 - Alternatif eskizlerin ve çalışmaların değerlendirilmesi, sunuma hazırlık. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Proje 1 - Tamamlanan çalışmaların değerlendirilmesi. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Değerlendirme | Ara Değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
9 | Proje 2 - İç ve dış mekanda tipleme çalışmasına yönelik beyin fırtınası. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
10 | Proje 2 - İlk eskizlerin gerçekleştirilmesi, soru-cevap. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
11 | Proje 2 - Eskiz kontrol, eskiz çalışmasının devamı. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Proje 2 - Eskizlerin kontrolü ve ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. | Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Proje 2 - Çalışmaların değerlendirilmesi, çalışmalara devam edilmesi. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
14 | Proje 2 - Son kontroller, çalışmaların tamamlanması. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Problem Çözme |
15 | Proje 2 - Tamamlanan illüstrasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 0 | 0 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 100 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |