GRA313 İllüstrasyon 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GRAFİK PR.
Kod GRA313
Ad İllüstrasyon 2
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR EKER (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; temel illüstrasyon becerilerinin kazanılmasının ardından, öğrencinin özgün bir karakter tasarımını hem tekil hem de mekânlar dahilinde tasarlayabilme becerisinin edinilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin ilk bölümünde öğrencilerin bir karakterin tiplemesini detaylıca belirlemesi ve bu karakterin belirli bir tarzda illüstrasyonunu gerçekleştirmesi beklenir. Dersin ikinci bölümünde öğrenci, karakterini tiplemesine uygun iç ve dış mekanlarda resimleyerek dönemi tamamlar.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

The Fundamentals of Illustration, Lawrence Zeegen; The Big Book of Illustration Ideas, Roger Walton; Creative illustration, Andrew Loomis; GAn Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists Illustrators and Designers, Danny Gregory; Little Big Books Illustrations for Childrens Picture Books, Clanton R.; Doodles Unleashed Mixed-Media Techniques for Doodling, Traci Bautista.

Notlar

Çocuk Kitapları İçin Karakter Tasarımından Kitap Tasarımına Deneysel Bir İllüstrasyon Uygulaması, Cem Kara; İllüstratif Yöntemlerle Çocuk Resimlerinin Karakter Tasarımlarına Dönüştürülmesi, Süleyman Özderin; Karakter Tasarımı Yaklaşımları, Şadi Karaşahinoğlu; Çocuk Kitapları İllüstrasyonunda Karakter Tasarım Yöntemlerinin Sınıflandırılması, Cem Kara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İllüstrasyonun alanlarını ve tekniklerini genel olarak tanımlar.
ÖÇ02 Dijital illüstrasyon uygulama alanlarını sıralar.
ÖÇ03 Resimleme ve tipografi kullanımı açıklar.
ÖÇ04 Dijital renk yönetimini, palet ve fırça oluşturmayı hatırlar.
ÖÇ05 Dijital illüstrasyon uygulama alanları ve teknikleri doğrultusunda özgün fikirler önerir.
ÖÇ06 Tasarım fikirlerinin eskizlerini oluşturup dijital ortama aktarımını yapar.
ÖÇ07 Dijital tabletle görsel tasarımlar yapar.
ÖÇ08 Dijital fırçalarla tasarımlara efektif biçimler, lekeler ve etkiler uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje 1 - Derse giriş, dersin açıklanması, ikinci hafta için brifing ve ödev. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Proje 1 - Öğrenci tiplemelerinin paylaşılması, illüstrasyon örnek gösterimi. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Proje 1 - Eskiz kontrolü, eskiz çalışmasının devamı. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Proje 1 - Eskizler üzerine değerlendirmeler, ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Proje 1 - İlk çalışmaların değerlendirilmesi, alternatif çalışmalara yönelik eskiz. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Proje 1 - Alternatif eskizlerin ve çalışmaların değerlendirilmesi, sunuma hazırlık. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Proje 1 - Tamamlanan çalışmaların değerlendirilmesi. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Değerlendirme Ara Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
9 Proje 2 - İç ve dış mekanda tipleme çalışmasına yönelik beyin fırtınası. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
10 Proje 2 - İlk eskizlerin gerçekleştirilmesi, soru-cevap. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme
11 Proje 2 - Eskiz kontrol, eskiz çalışmasının devamı. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Proje 2 - Eskizlerin kontrolü ve ilk çalışmaların gerçekleştirilmesi. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Proje 2 - Çalışmaların değerlendirilmesi, çalışmalara devam edilmesi. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
14 Proje 2 - Son kontroller, çalışmaların tamamlanması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
15 Proje 2 - Tamamlanan illüstrasyon çalışmalarının değerlendirilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Problem Çözme
16 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 100
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,00
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.09.2025 09:58