Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT571 |
Ad | Değiştirilmiş Salım Sağlayan Dozaj Şekilleri |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisansüstü Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ESRA DEMİRTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; değiştirilmiş salım sağlayan dozaj şekillerinin tasarımı ve değerlendirilmesi konularında genel bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Bu derste değiştirilmiş salım sağlayan ilaç şekillerinin temel prensipleri, ilaç kontrollü salımında polimerlerin kullanılışı, kontrollü ilaç taşıyan sistemlerde doz değerlendirilmeleri ve biyoyararlanım çalışmaları ele alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Eczacılık Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Gıda Mühendisliği, Su Ürünleri Fakültesi Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü ve Biyoloji Bölümü mezunu olmak.
Kaynaklar
Mitra AK, Drug Delivery Systems.2nd ed. New York: Marcel Dekker Inc: 2003.
Notlar
Banker, G. S., & Rhodes, C. T. (Eds.). (2002). Modern pharmaceutics (4th ed.). Marcel Dekker.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler değiştirilmiş salım sağlayan ilaç şekillerinin temel prensiplerini kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler bu derste, ilaç kontrollü salımında kullanılabilecek polimerleri bilir ve işlevlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Bu derste öğrenciler, kontrollü ilaç taşıyan sistemlerde doz değerlendirilmelerini yaparak diğer dozaj şekilleri ile karşılaştırır. |
ÖÇ04 | Konuyla ilgili bilimsel araştırmaların incelenmesini ve makale sunumunu öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Değiştirilmiş salım tanımlar ve sınıflandırılması | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Değiştirilmiş salım sağlayan dozaj şekillerinin temel prensipleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Bioadhezyon kontrollü salım sağlayan ilaç şekillerinin temel prensipleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | İlaç kontrollü salımında polimerlerin özellikleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | İlaç kontrollü salımında polimerlerin seçimnde dikkat edilmesi gereken hususlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kontrollü ilaç taşıyan sistemlerde doz değerlendirilmesi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Kontrollü salım sağlayan sistemlerde biyoyararlanım | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kontrollü salım sağlayan sistemlerden salım mekanizmaları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Oral kontrollü salım sistemlerinin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Kontrollü salım sağlayan sistemlerin hedeflendirilmesi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Hedeflendirilen kontrollü salım sağlayan sistemlerin ideal özellikleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Hedeflendirilen kontrollü salım sağlayan sistemlerin mekanizmaları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Kontrollü salım sağlayan sistemlerin biyoteknoloji alanında uygulanmaları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | İlaç endüstrisinde sürekli ve kontrollü salım sistemlerinin yeri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma konusu belirlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma konusu belirlenmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 12 | 144 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,04 | ||
AKTS | 6 AKTS |