BSB666 Spor Teknolojileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
SPOR BİLİMLERİ (DR)
Kod BSB666
Ad Spor Teknolojileri
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sporda ilgili gelişen teknik ve teknolojik etmenlerin farkındalığını oluşturarak spor bilimlerinde mühendislik ve teknoloji uygulamalarının öğretilmesi ve sporda teknoloji kullanımına yönelik uygulamalarını öğrenmek hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği

Bu ders spor bilimlerinde mühendislik ve teknoloji, spor malzemelerinde teknoloji, spor kıyafetlerinde teknoloji ∙ Antrenman ve spor bilimlerinde teknoloji kullanımı, sporda bilişim ve yazılım, spor hekimliğinde gelişen teknoloji kullanımı konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Subic, A., Strangwood, M., & Mehta, R. (2014). Routledge handbook of sports technology and engineering. Routledge.. Ratten, V. (2019). Sports technology and innovation. Cham: Springer Books, 95-111. Southgate, D. F., Bull, A. M., & Childs, P. R. (Eds.). (2016). Sports innovation, technology and research. World Scientific. Mali, N. P., & Dey, S. K. (2020). Modern technology and sports performance: An overview. International Journal of Physiology, 5(1), 212-216. Braun, H. J., & Poser, S. (2013). PLAYING WITH TECHNOLOGY: SPORTS AND LEISURE: Introduction. Icon, 1-12.

Notlar

Cortsen, K., & Rascher, D. A. (2018). The application of sports technology and sports data for commercial purposes. The use of technology in sport: Emerging challenges, 47-84.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sporda teknoloji üreten sistemleri bilir.
ÖÇ02 Teknolojinin, sporun ve egzersizin izlenmesi ve pazarlanmasının hangi yollarla nasıl değiştirdiğini eleştirel bir tavırla değerlendirir.
ÖÇ03 Sporda inovasyon açısından mühendislik bilgisi ve teknolojik uygulamaların öneminin kavrar.
ÖÇ04 Spor bilimlerinin multidisipliner çalışma alanları, mühendislik ve teknoloji ile olan ilişkisi hakkında genel değerlendirme yapar.
ÖÇ05 Sporda teknoloji kullanımı konusunda duruma özgü stratejiler geliştirir.
ÖÇ06 Sporda yazılım ve program geliştirmenin önemini kavrar.
ÖÇ07 Sporcu sağlığının korunmasında spor teknolojilerinin önemi kavrar.
ÖÇ08 Sporcunun performansının geliştirilmesinde spor teknolojilerinin önemi kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 1
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 2
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır.
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 1
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 2
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 5
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilişim teknolojisi ve ilgili tanımlar İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sporda bilişim teknolojilerinin tanımlanması. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sporda bilgisayar ve teknolojisi kavram ve uygulamaları İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sporda bilgisayar ve teknolojisi ile ilgili güncel gelişmeler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sporda teknoloji üreten sistemler ve bilişim okur yazarlığ. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Sporda görüntü işleme teknolojileri. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sporda veri işleme teknolojileri. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sporda yapay zeka uygulamaları - 1. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Sporda yapay zeka uygulamaları - 2. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sporda giyilebilir teknolojiler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Online sporcu takip sistemleri. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sporda mobil uygulamalar ve yazılım geliştirme. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Sporda inovasyon. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Spor teknolojilerindeki güncel gelişmeler. İlgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2025 08:15