Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | IMS417 |
| Ad | Mühendislik Ekonomisi |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYDINLI |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik Ekonomisi Metotlarının anlatılması
Dersin İçeriği
Mühendislik Ekonomisi Metotlarının anlatılması
Dersin Ön Koşulu
Temel matematiksel hesaplamalara hakim olma
Kaynaklar
Mühendislik Ekonomisi: Prensipler ve Uygulamalar Prof. Dr. Osman OKKA Ders Notları
Notlar
Mühendislik Ekonomisi Faiz Tabloları Doç. Dr. Aybars Ali Fil
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Mühendislik ekonomisinin temel kavram, kuram ve prensiplerini kavrar |
| ÖÇ02 | Nakit Akış diyagramlarını ve eşdeğer nakit akışı kavramlarını yorumlar |
| ÖÇ03 | Tüm periyotlar için nominal ve efektif faiz oranlarını hesaplayabilir |
| ÖÇ04 | Şu andaki eşdeğer metodunu hesaplayabilir |
| ÖÇ05 | Yıllık Uniform Eşdeğer Metodunu hesaplayabilir |
| ÖÇ06 | İç verim oranı metodunu kullanır |
| ÖÇ07 | Mühendislik Ekonomisi metotları ile farklı seçenekleri karşılaştırabilir |
| ÖÇ08 | Amortisman kavramına hakim olur ve yatırımların amortismanlarını hesaplar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | 3 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | 2 |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | 2 |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Mühendislik Ekonomisine Giriş | Ders kaynaklarının tanıtımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Nakit Akışı Diyagramı ve Paranın Zaman Değeri | Temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Ödeme Formülleri - 1 (P ve F formülleri) | Paranın zaman değerinin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Ödeme Formülleri - 2 (A ve G formülleri) | Paranın zaman değerinin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Ödeme Formüller - Soru Çözümü | Ödeme formülleri ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
| 6 | Banka Kredi Sistemi - Nominal ve Efektif Faiz Kavramları | Faiz kavramlarının tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Genel Tekrar | Önceki derslerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Ara Sınav | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Eşdeğer Nakit Akışları Anapara ve Faiz Ödemeleri | Paranın zaman değeri ve faiz kavramı tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Enflasyon Kavramı ve Nakit Akışlarına Etkisi | Paranın zaman değeri tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Etkinlik Ölçütleri | Ödeme formülleri ders Tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Farklı Yatırım Süreli Seçeneklerin Karşılaştırılması | Etkinlik ölçütleri ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Amortisman ve Yenileme Analizi | Temel kavramların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Ekonomik Fizibilite Raporu | Tüm derslerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Problem Çözümü | Tüm derslerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||