Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| DEONTOLOJİ (DR) | |
| Kod | DTT007 | 
| Ad | Tıbbi Etik | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 7 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Belirsiz | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU
                                                    (Güz)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Tıp etiği konusunda bilgi ve yetkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Tıbbi etiğin temel kavramları ve özel konularının kapsamlı tanıtımıdır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
John Harris, Hayatın Değeri: Tıp Etiğine Giriş Erdem Aydın, Tıp Etiğine Giriş
Notlar
Makaleler ve bilimsel-popüler kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Tıp etiğinin kuramsal boyutunu bilir. | 
| ÖÇ02 | Özel durumları çözümleyerek çözüm üretir. | 
| ÖÇ03 | Akademik üretim yapar. | 
| ÖÇ04 | İlk üç çıktıyı yerine getirir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | 3 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıyla bilir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesine değerlendirir. | |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | 3 | 
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | Düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 2 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 1 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 3 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 2 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 4 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 3 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma  | 
                                
| 5 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 4 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım  | 
                                
| 6 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 5 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 7 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 6 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Ödev  | 
                                
| 9 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 7 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap  | 
                                
| 10 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 8 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 11 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 9 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 12 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 10 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma  | 
                                
| 13 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 11 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 14 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 12 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 15 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 13 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi  | 
                                
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
| AKTS | 7 AKTS | ||