ABL628 Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıklar

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim BAĞIMLILIK VE ADLİ BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
ADLİ BİLİMLER (DR)
Kod ABL628
Ad Çocuk ve Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıklar
Dönem 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk ve ergenlik döneminde görülen ruhsal bozukluklar ve suç ilişkisi

Dersin İçeriği

Çocuk ve ergenlik döneminde yaşanan ruhsal gelişim konusunda bilgi verilir ve bu dönemlerde görülen ruhsal bozukluklar hakkında bilgi edinir ve bunların suç olan ilişkisini tartışır

Dersin Ön Koşulu

-------------

Kaynaklar

Güncel ulusal ve uluslararası kitap, makale ve tüm yayınlar

Notlar

Güncel ulusal ve uluslararası kitap, makale ve tüm yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk ve ergenlerin ruhsal değerlendirmelerini bilmek
ÖÇ02 Çocuk ve ergenlerin ruhsal bozukluklarının tanılama süreçlerini bilme
ÖÇ03 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu, Karşıt Olma Karşı Gelme Bozukluğu, Davranım Bozukluğu, Yıkıcı duygu durumu düzenleyememe Bozukluğu, Zihinsel Özür ve diğer Ruhsal Bozuklukların Belirtilerini tanıma ve bilme
ÖÇ04 Çocuk ve Ergenlerin ruhsal bozuklarının Adli bilimler ile İlişkisini Bilme, (Mağdur ve suça sürüklenme anlamında)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 1
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 1
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 1
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk ve Ergenlerin ruhsal bozukluklar yönünden değerlendirilmesi I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Çocuk ve Ergenlerin ruhsal bozukluklar yönünden değerlendirilmesi II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Çocuk ve Ergenlerin ruhsal bozukluklar yönünden değerlendirilmesi III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Karşık Olma Karşı Gelme Bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Davranım Bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Yıkıcı Duygu Durumu düzenleyememe Bozukluğu Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Risk Faktörleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocukluk Çağı Psikopatolojilerin suç ile ilişkisi I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Çocukluk Çağı Psikopatolojilerin suç ile ilişkisi II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Örnek Olgular ve Değerlendirme Süreci I Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Örnek Olgular ve Değerlendirme Süreci II Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Örnek Olgular ve Değerlendirme Süreci III Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Dersin Değerlendirilmesi Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 20 80
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 177
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,08
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 10.05.2025 02:47