Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | BDNS401 |
| Ad | Savunma Sporları |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 4 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. CENAB TÜRKERİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. CENAB TÜRKERİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Savunma sporlarının neler olduğunu bilir, savunma sporlarının neleri kapsadığını bilir.
Dersin İçeriği
Seçili savunma sporuna yönelik bilgi, tutum, becerileri ile kullanıma yönelik öğretim/danışmanlık yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Dinamik Karate Masatoshi Nakayama
Notlar
Karate ilgili Kitaplar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Savunma sporlarını genel olarak bilir, tanımlar, tartışır. |
| ÖÇ02 | Yakın temasla yapılan savunma sporlarını bilir ve açıklar |
| ÖÇ03 | vuruşlu savunma sporlarını bilir ve açıklar, amaçlarını tanımlar |
| ÖÇ04 | El tekniklerini içeren savunma sporları |
| ÖÇ05 | ayak tekniklerini içeren savunma sporları |
| ÖÇ06 | el ve ayak teknklerini birlikte kullanan savunma sporları |
| ÖÇ07 | savunma sporlarından örnek çalışmaları bilir |
| ÖÇ08 | Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel teknikler |
| ÖÇ09 | Kata çalışmalarını bilir yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 2 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 3 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 3 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 2 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Savunma sporlarını genel olarak tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 2 | Savunma sporların | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
| 3 | yakın temas savunma sporlarının tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
| 4 | vuruşlu savunma sporlarının tartışılması | video tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 5 | el teknikleri nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 6 | Savunma sporlarında ayak teknikleri nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 7 | Ayak teknikleri kombinasyonları nelerdir | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | örnek çalışmaları | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | temel tekniklerin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 11 | Savunma sporlarından Karate sporunun incelenmesi temel adımlama teknikleri anlamı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 12 | Karate sporunun incelenmesi el tekniklerinin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 13 | ayakl tekniklerinin anlamı ve uygulanışı | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
| 14 | savunma sporlarının amaçları | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
| 15 | Genel olarrak savunma sporlarının amaçlarının yerinde incelenmesi | video tartışma uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama ve açıklama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama ve açıklama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
| AKTS | 4 AKTS | ||