Genel Bilgi
| Birim | SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ |
| BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR. | |
| Kod | EFMZ410 |
| Ad | Öğretmenlik Uygulaması II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 10 AKTS |
| Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Beden egitimi ogretmenligine hazirlik olarak okul deneyimi yapmak
Dersin İçeriği
Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma; alana özgü özel öğretim yöntem ve tekniklerini kullanarak mikro-öğretim uygulamaları yapma; bir dersi bağımsız bir şekilde planlayabilme; dersle ilgili etkinlik ve materyal geliştirme; öğretim ortamlarını hazırlama; sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik uygulaması dersi yönergesi.
Notlar
Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlik uygulaması dersi yönergesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Uygulama okulunda beden eğitimi derlerinde öğretmenlik yaparak mesleğinin yeterliklerini yapar. |
| ÖÇ02 | Beden Eğitimi dersi için ders programını hatırlar. |
| ÖÇ03 | Beden Eğitimi ders kitaplarını inceler. |
| ÖÇ04 | Beden Eğitimi dersi için ölçme ve değerlendirme yapar. |
| ÖÇ05 | Öğretmenlik uygulaması sırasında kazanmış olduğu deneyimleri arkadaşları ve uygulama öğretim elemanı ile paylaşarak kendisini bu yönde eleştirir. |
| ÖÇ06 | Sınıf içinde sınıf yönetimi, öğretimin planlanması ve uygulanması konusunda yeterliklerini hatırlar. |
| ÖÇ07 | Beden eğitimi ve spor dersleri için yıllık ve günlük ders planı kullanır. |
| ÖÇ08 | Beden eğitimi derslerinde sınıf yönetimi stratejilerini etkili şekilde kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri karşılaştırmalı olarak açıklar. | 1 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini gelişim alanları ile ilişkilendirerek açıklar. | 3 |
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak, öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun hareket öğretim basamaklarını içeren ders planı hazırlar. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretimi alanındaki fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri, özel gereksinimli öğrencilerin ders planlarını tasarlamada kullanır. | 2 |
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Beden eğitimi ve sporun pedagojik temellerine yönelik bilgi birikimini yaşam boyu öğrenme ve öğretme çerçevesinde bireysel olarak uygulamaya koyma konusunda sorumluluk alır. | 4 |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimine yönelik, bilişim teknolojileri ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanır. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramların incelenmesi ve öğretimi için uygun araç-gereç kullanma sürecine bilimsel/teknolojik yöntemleri ve veri analizi yöntemlerini dahil ederek yol haritası tasarlar. | 4 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Topluma hizmet bilinci ile yaşadığı sosyal çevre beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenleyerek katkıda bulunur. | 3 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi ile öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri takip edip meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi kazanır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerine, mesleki yasa ve etik değerlere uygun biçimde alanı ile ilgili problemleri çözer. | 1 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Program kapsamında kazandığı bilgi ve becerilere dayalı olarak disiplin içi/disiplinler arası ulusal/uluslararası projeler yürütür. | |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor alanına yönelik karşılaşılan çeşitli sorunların (toplumsal, kültürel, etik vb.) çözümünde aktif rol oynar. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme 1 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 2 | Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme 2 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 3 | Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
| 4 | Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 5 | Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 6 | Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 7 | Ders planı hazırlama | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 8 | Sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma | Rapor hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
| 9 | Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 10 | Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 11 | Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma. | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 12 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme. | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 13 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.2 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 14 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.3 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 15 | Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama dersi yapabilme.4 | Örnek bir beden eğitimi dersi videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dosya hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 14 | 196 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 5 | 35 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 257 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 10,28 | ||
| AKTS | 10 AKTS | ||