Genel Bilgi
| Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| DEONTOLOJİ (DR) | |
| Kod | DTT670 | 
| Ad | Biyoetik Literatür Çalışmaları | 
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Güz ve Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Doktora Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                             Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. 
                                            Prof. Dr. NURİ SELİM KADIOĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)  | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoetik alanının bilimsel gündemine hakim olmaktır.
Dersin İçeriği
Güncel biyoetik literatüründen seçici okumalar-tartışmalar yapılması...
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Güncel literatür...
Notlar
Güncel literatür...
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Yayın ortamlarını ve yazarları tanır. | 
| ÖÇ02 | Gündemdeki konulara vakıf olur. | 
| ÖÇ03 | Kendi adına akademik üretim yapar. | 
| ÖÇ04 | İlk üç çıktıyı yerine getirir. | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel ahlakı ve ahlak felsefesini ana hatlarıyla tanır. | 3 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi deontoloji, tıp etiği, biyoetik alanlarının içeriğini ayrıntılı olarak bilir. | 3 | 
| PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Klinik akışı ve tıbbi araştırma süreçlerini ayırt eder. | 3 | 
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsanlığın geçmişini tarihöncesi ve tarih çağları düzeyinde ana hatlarıyla bilir. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlığın-tıbbın-hekimliğin birlikte evrimleşmesini derinlemesine değerlendirir. | 3 | 
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geçmişin tıbbına dair materyali ve belgeleri değerlendirir. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tıp tarihi ve tıp etiği alanlarında akademik çalışma yürütür. | 3 | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 2 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 1 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 3 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 2 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 4 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 3 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 5 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 4 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 6 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 5 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 7 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 6 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 8 | Ara Sınavlar | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi  | 
                                
| 9 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 7 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 10 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 8 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 11 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 9 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 12 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 10 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 13 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 11 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 14 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 12 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 15 | Belirlenen ön okumaların yapılması ve serbest tartışma 13 | Okuma-düşünme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma-düşünme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
                        | Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ödev | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||