Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
FARMAKOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | FAR508 |
Ad | Polifenollerin Biyokimyası ve Medikal Önemi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEMİL GÖÇMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
POLİFENOLLERİN BİYOKİMYASINI VE DENEYSEL ÇALIŞMALARDA KULLANIMI VE FİZYOPATOLOJİSİNİN ÖĞRETİLMESİ İLE MEDİKAL TEDAVİDE YENİ İLAÇ GELİŞTİRİLMESİ KONUSUNDA BU DEĞERLENDİRME BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI AMAÇLANMIŞTIR
Dersin İçeriği
SİNİR SİSTEMİ İÇİNDE PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONUN ÖNEMİNİ ROLÜNÜ FİZYOPATOLOJİSİNİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURARAK DENEYSEL ÇALIŞMALARDA KULLANIMI BECERİSİNİ KAZANDIRMAK
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji-Oğuz KAYAALP Katzung and Trevor’s Pharmacology Goodman &Gilman´s The Pharmacological Basis of Therapeutics
Notlar
Bilimsel literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | polifenollerin biyokimyasını ve medikal tedaviye katkılarını bilir. |
ÖÇ02 | Antioksidan kapasitede polifenollerin yerini ve önemini bilir. |
ÖÇ03 | Serbest radikal ile etkileşimini bilir. |
ÖÇ04 | Polifenollerin medikal tedavide kullanımı ile ilgili deneysel modelleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji, farmakokinetik ve farmakodinamik kavramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların yan tesirlerini ve toksik tesirlerini açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | In vitro veya in vivo farmakolojik bir çalışma için deney düzeneğini kullanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel literatürleri takip eder | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir araştırmanın projelendirilmesinde, sürdürülmesinde ve verilerin analizinde görev alır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma etiğinin öneminin farkındadır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel düşüncesini analitik bir şekilde ifade eder ve hipotez kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Verilerin istatistiksel olarak değerlendirilmesinde görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Akılcı ilaç kullanımının öneminin farkındadır | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PÜRİNERJİK SİSTEME GİRİŞ | KİTAP VE LİTERATÜR OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | OTONOMİK NÖROMUSKÜLER TRANSMİSYON SANTRAL SİNİR SİSTEMİ PÜRİNERJİK RESEPTÖRLER VEALT TIPLERİ İLE NÖROTRSNSMİTERİ ATP'NİN DEPOLANMASI SALINIMI VE YIKIMI | KİTAP VE LİTERATÜR OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | OTONOMİK GANGLİONLARDA PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİYONUN FİZYOPATOLOJİSİ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | DUYUSAL NÖRONLAR VE PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYON | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | DAVRANIŞ ÇALIŞMALARINDA PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONUNUN ROLÜ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONUNUN NÖRON- GLİA ETKİLEŞİMLERİ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | PÜRİNERJİK NÖROEFFEKTÖR TRANSMİSYONUN EKZOKRİN BEZLER VE ENDOKRİN HÜCRELERDEKİ ROLÜ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Reading Books and Literature | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ÜROGENİTAL SİSTEMDE PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİYONUN ROLÜ VE FİZYOPATOLOJİSİ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONUN BAKIR ŞELATÖRLERİ İLE İLİŞKİSİ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEMDE PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONU ROLÜ VE FİZYOPATOLOJİSİI | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | PÜRİNERJİK NÖROTANSMİSYONUN THİOL AMİNOASİDLER İLE MODÜLASYONU | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | GASTROİNTESTİNAL SİSTEMDE PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONU ROLÜ VE FİZYOPATOLOJİSİ II | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | SOLUNUM SİSTEMİNDEPÜRİNERJİK NÖROTRANSMİSYONU ROLÜ VE FİZYOPATALOJİSİI | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | PÜRİNERJİK NÖROTRANSMİYON İLEGİLİ KLİNİK ÇALIŞMALARIN GÖZDEN GEÇİRİLMESİ | Kitap ve Literatür Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Literatür Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kitap ve Literatür Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |