Genel Bilgi
| Birim | DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ |
| DİŞ HEKİMLİĞİ PR. | |
| Kod | DEN317 |
| Ad | Pedodonti I |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İFFET YAZICIOĞLU SANRI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk Diş Hekimliği Uygulamalarının Temellerinin Öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Çocuklarda diş hekimliği uygulamalarının teorik karşılığı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuk Diş Hekimliğinde Çağdaş Tedavi Yöntemleri; Meenakshi S. Çocuk Diş Hekimliğine Klinik Yaklaşım; Göran Koch
Notlar
Çocuk Diş Hekimliği, 2016, Çocukluktan Ergenliğe Cassamassimo ve ark, Elseiver
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Çocuklarda anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini anlatır. |
| ÖÇ02 | Risk faktörleri, diş hastalıkları için mevcut risk azaltma/önleme stratejilerini ebeveynlerine anlatır. |
| ÖÇ03 | Erüpsiyonun ve seri çekimin rehberliği için zamanlamayı anlatır. |
| ÖÇ04 | Ağrının etiyolojisini tespit eder ve ağrı yönetimini tanımlar. |
| ÖÇ05 | Çocuklarda uygun tedavi planlamasını anlatır, ayırıcı tanıları listeler. |
| ÖÇ06 | Çocuklarda uygulanan davranış yönetimi tekniklerini tanımlar. |
| ÖÇ07 | Hastanın genel sağlık sorunu ile diş tedavi planı arasındaki ilişkiyi tespit eder. |
| ÖÇ08 | Çürük önleme stratejilerini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | 4 |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 4 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 2 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 1 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 3 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 2 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları benimser. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞINA GİRİŞ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | ÇOCUK AĞIZ SAĞLIĞI BAKIŞ AÇILARI | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | BÜYÜME VE ERGENLİK GELİŞİMİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | ÇOCUK VE GENÇ ERİŞKİNDE PSİKOLOJİK GELİŞİM-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | DİŞ KORKUSU VE DAVRANIŞ YÖNETİMİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 9 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | AĞRI, AĞRI KONTROLÜ VE SEDASYON | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ -1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | ÇOCUKLARDA DİŞ ÇÜRÜKLERİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | RADYOGRAFİK MUAYENE VE TANI | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Ara Sınav | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 18 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 19 | ÇÜRÜKLERİN ÖNLENMESİ-3 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 20 | DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 21 | DİŞ ÇÜRÜKLERİNİN TANISI VE TEDAVİSİ-2 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 22 | FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 23 | FARKLI YAŞ GRUPLARI İÇİN RESTORATİF İŞLEMLER | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 24 | DENTAL EROZYON | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 25 | PEDODONTİK ENDODONTİ-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 26 | PEDODONTİK ENDODONTİ | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 27 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 28 | 2. Ara Sınav | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 29 | SÜT DİŞLERİNE ENDODONTİK YAKLAŞIM | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 30 | KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM-1 | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 31 | KÖK UCU TAMAMLANMAMIŞ DAİMİ DİŞLERDE ENDODONTİK YAKLAŞIM | Pedodonti ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 32 | Yıl Sonu Sınavları | Pedodonti ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 50 | 25 |
| 2. Ara Sınav | 50 | 25 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 50 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 50 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||