Genel Bilgi
| Birim | DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ |
| DİŞ HEKİMLİĞİ PR. | |
| Kod | DEN581 |
| Ad | Klinik Tıp Bilimleri II |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
| AKTS | 2 AKTS |
| Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR UÇAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR UÇAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Genel göz anatomisi ve göz sağlığı hakkında temel bilgiler verilecektir. Ağız ve çene yüz bölgesi ile ilişkili Kulak Burun Boğaz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olacaktır. Öğrencilerin diş hekimliği pratiğinde karşılaşabilecekleri dermatozların tanı, ayırıcı tanı ve tedavilerini bilmelerini sağlamaktır. Çene yüz protezlerinin tedavi planlaması ve yapım teknikleri ile ilgili genel bilgi vermektir. Ayrıca cerrahi yaklaşımların nasıl yapıldığı konusunda bilgi paylaşımında bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders güz döneminde Kulak-Burun-Boğaz ve Göz hastalıkları, bahar döneminde Dermatoloji ve Çene Yüz Cerrahisi olmak üzere 4 ayrı dersi kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
insan sağlığı
Kaynaklar
kulak burun boğaz hazırlıkları ve baş boyun cerrahisi
Notlar
temel odyoloji
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Kulak-Burun-Boğaz hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkisini tanımlar. |
| ÖÇ02 | Göz hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkilendirir. |
| ÖÇ03 | Dermatolojik hastalıkları ve baş boyun bölgesi ile ilişkilendirir. |
| ÖÇ04 | Alt ve üst çene defektlerini sınıflandırır ve tedavi planlaması yapar. |
| ÖÇ05 | Obturator tipleri ve yapım tekniklerini tarif eder . |
| ÖÇ06 | Çene yüz protezlerinde implant uygulamalarını tanımlar . |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 3 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
| PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 3 |
| PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 3 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 2 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | 2 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 1 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 1 |
| PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları benimser. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | KBB'de muayene | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Burun hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Sinüs hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Oral kavite hastalıkları | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Nazofarinks hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Boyun kitleleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Tükrük bezi hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Otaljiler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 9 | El ayak ağız hastalığı, enfeksiyoz mononükleoz | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | çocukluk çağı döküntülü hastalıkları (kızamık, kızamıkçık, kızıl, su çiçeği, 5. ve 6. hastalık) | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | influenza, covid-19 | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | HIV/AIDS, Sifiliz | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Pnömoni, tüberküloz | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Viral hepatitler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Viral hepatitler 2 | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Derinin anatomisi, elemanter, lezyonlar, derideki histopatolojik değişiklikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 18 | Oral mukazanın muayenesi ve oral mukozada tanı yöntemleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 19 | Eritemli-skuamlı hastalıklar, kollagen doku tutulumlarında oral mukoza | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 20 | Oral mukozanın bakteriyel ve mikabakteriyel enfeksiyonları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 21 | Oral mukozanın viral ve fungal enfeksiyonları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 22 | Rekürren aftöz stamatit -behçet hastalığı- vezikülobüllöz hastalıklar ve oral mukoza gingivitis, stomatitis, glassitis, keilitis | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 23 | Gingivitis, stomatitis, glassitis, keilitis | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 24 | Oral mukozanın pigmenter hastalıkları, benig, prekanseröz ve malign tümörleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 25 | konjestif kalp yetmezliği ve ilaçlar | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 26 | koroner arter hastalığı ve ilaçlar | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 27 | hipertansiyon ve ilaçlar | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 28 | endokardit proflaksisi ve antikoagulan kullanan hastalara yaklaşım | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 29 | aritmiler | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 30 | aritmilerin tedavisi | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 31 | aritmilerin tedavisi 2 | Ders Notları okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 50 | 25 |
| 2. Ara Sınav | 50 | 25 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 50 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 50 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
| AKTS | 2 AKTS | ||