Genel Bilgi
| Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
| Kod | INMZ202 |
| Ad | MUKAVEMET 2 |
| Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 5 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Belirsiz |
| Tür | Normal |
| Etiket | Z Zorunlu |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Şekil değiştirebilen katı cisimlerin mekanik özelliklerinin tanıtılması, bu tip cisimlerin birbirileri ile etkileşiminin incelenerek boyutlandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Atalet Momentleri Basit Eğilme Hali: Çubukların düz ve eğik eğilmesi. Bileşik Mukavemet Halleri: Kesmeli Eğilme, gerilme analizi ve boyutlandırma. Normal Kuvvetli Eğilme, gerilme analizi ve boyutlandırma. Elastik Eğri. Enerji Yöntemleri: Genel ilkeler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Slaytlar
Notlar
Cisimlerin Mukavemeti, Talha EKMEKYAPAR ve Mustafa ÖZAKÇA Mukavemet Cilt I-II, Mehmet OMURTAG Cisimlerin Mukavemeti Cilt I-II, Mehmet BAKİOĞLU Cisimlerin Mukavemeti, Mustafa İNAN
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Atalet momenti hesaplamayı öğrenir |
| ÖÇ02 | Kirişlerde eğilme problemlerini çözmeyi öğrenir |
| ÖÇ03 | Kesmeli eğilme problemlerini çözmeyi öğrenir |
| ÖÇ04 | Normal kuvvetli eğilme problemlerini çözmeyi öğrenir |
| ÖÇ05 | Kirişlerde elastik eğri hesaplamayı öğrenir |
| ÖÇ06 | Enerji yöntemleri hakkında genel bilgi öğrenir |
| ÖÇ07 | Castigliano Metodunu öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri vearaçları seçer ve kullanır. | 1 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleriizler ve kendini sürekli yeniler. | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. | |
| PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
| PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
| PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. | |
| PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Atalet Momentleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Kutupsal Atalet Momentleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Basit Eğilme Hali | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Çubukların basit eğilmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Basit Eğilme için Boyutlandırma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Normal Kuvvetli Eğilme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Eksenel kuvvet ve eğilme etkisindeki çubukların tasarımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Kesmeli Eğilme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Kesme kuvveti ve eğilme etkisindeki çubukların tasarımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Elastik Eğri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Elastik Eğri, süperpozisyon ilkesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Mohr Metodu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Enerji Yöntemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Castigliano Metodu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
| AKTS | 5 AKTS | ||