Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
TIBBİ BİYOKİMYA (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BİK715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAMER CEVAT İNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı kredisiz bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Slide
Notlar
LEHNİNGER
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | seminer ön hazırlığı yapar |
ÖÇ02 | Semineri için literatür yapması gereken siteler konusunda bilgi ve becerisini geliştirir |
ÖÇ03 | Semineri hangi formatta sunacağı konusunda bilgilenir ve sunumunu nasıl göstereceğini kavrar |
ÖÇ04 | seminerini topluluk önünde sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Vücudun temel dokularının yapı ve işlevini açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Hücrenin yapı ve işlevleri ile bunlarla ilgili fizyolojik mekanizmaları ve biyoelektriksel olayları açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Metabolizmada görevli biyokimyasal moleküllerin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Genetik materyalin (DNA ve RNA) yapı ve işlevini, gen ifadesini, genom yapısı, nükleik asit metabolizması ve DNA’nın tıpta kullanımı, kalıtımın temel prensiplerini bilir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftasında tez çalışmalarıyla ile ilgili literatür taraması yapması | Literatür sitelerinin detaylı taramasının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | literatür çevirisi | literatür çevirisinin bilimsel bir dille nasıl yapılacağının kavranılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | seminer sunum | sunum yaparken seminer konularını hakim olma ve bilgiyi dinleyenlerin anlayacağı kıvamda sunma inceliklerini öğrenmek için sunum yaptırılır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | özet hazırlama | bir seminerin özetini yapma ve anahtar kelimeleri seçmenin incelikleri öğretilir | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | SCI DERGİLER | DERGİ TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | SCOPUS TARAMA | SCOPUS | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | SCI EXPANDED DERGİLER | PUBMED TARAMA | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Meta analizlerin taranması | Konuyla alakalı daha geniş literatüre ulaşmak için meta analiz çalışmaları taranır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Toplanan makalelerin incelenmesi | Makaleler tek tek incelenir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | ÖZET HAZIRLAMA VE GEREKLİ DÜZELTMELERİN YAPILMASI | SEMİNER KONUSU DETAYLI BİR ŞEKİLDE ÖZETLENECEK HALE GETİRİLİR | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Referansların düzenlenmesi | Makale kurallara uygun referans yazma bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | SCOPUS TARAMA İNCELEME | SCOPUS VERİ TABANINDA İLGİLİ MAKALE KALİTESİNE ULAŞIM VE DERGİLERİN SINIFLARININ KAVRANMASI | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | SCI EXPANDED DERGİLERE MAKALE YOLLAMA | SCI EXPANDED DERGİLERE MAKALE YÜKLERKEN YAZILMASI GEREKEN FORMATIN ÖĞRENİLMESİ CORRESPONDİNG AUTHOR OLMANIN SORUMLULUKLARI | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | SSCI DERGİLER İLE ESCI DERGİLERİN FARKI | SSCI VE ESCI DERGİLERİN AKADEMİK PUANLAMADAKİ ÖNEMLERİNİN ÖĞRENİLMESİ PUANLAMA SİSTEMLERİNDEKİ ROLLERİNİN KAVRANMASI | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 7 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |