Genel Bilgi
Birim | KOZAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
OFİS TEKNOLOJİLERİ VE VERİ YÖNETİMİ PR. | |
Kod | OVS208 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kariyer Planlama dersinin amacı, öğrencilerin iş dünyasını, farklı sektörleri ve bu sektörlerin gereksinimlerini tanımasını sağlayarak; iş dünyasına hazırlık sürecinde kariyer planlamasının önemi hakkında öğrencilerde farkındalık oluşturmayı hedeflemektir. Ders, öğrencilerin, kişisel yetkinliklerini keşfetmesini ve iş dünyasının beklentilerini doğru anlamasını sağlayarak; bilgi ve becerilerini, ilgili sektörlerin gereklilikleri ile paralellik arz edecek şekilde geliştirmelerine yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Kariyer Merkezi faaliyetleri, öz farkındalık, kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi, kendini ifade etme ve etkili iletişim becerileri, profesyonel ilişki ağları, destek birimleri, etkin kaynak kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kariyer Planlama, 2022, Ed. Doğan Bozdoğan
Notlar
Örnek video, belgesel ve filmler. Mülakat simülasyonu, örnek olay/atölye çalışması vb. interaktif etkinlikler Ders içeriği ve öğretim elemanı değerleme formları Kitap, dergi, makale ve çevrimiçi kaynaklar. Kariyer Ofisi tarafından hazırlanan kılavuzlar. Beceri/yetkinlik değerleme envanterleri. Kariyer Merkezi katkısıyla düzenlenen kariyer etkinlikleri (Kariyer Fuarı, Seminerler, Bilgilendirme Oturumları, Mentörlük, Mezunlarla Buluşma, Sektör Panelleri, Vaka Çalışmaları, Mülakat Simülasyonları vb.)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer Merkezi faaliyetlerinin tanınması |
ÖÇ02 | Öz farkındalığın artırılması |
ÖÇ03 | Kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi |
ÖÇ04 | Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi. |
ÖÇ05 | Profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavranması |
ÖÇ06 | Destek birimlerin tanınması |
ÖÇ07 | Etkin kaynak kullanımının öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi ile ilgili temel bilgi ve kavramlar bilgilerine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi ile ilgili problem çözme yöntem ve tekniklerini bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi alanındaki temel bilgi ve kavramlarla birlikte uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi alanındaki edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimi konusunda temel bilgi ve kavramları açıklayarak değerlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği temel bilgi ve becerileri kullanarak sorunları tanımlar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında karşılaştığı sorunları analiz ederek, çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis Teknolojileri ve Veri Yönetimine ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üstlerine gerektiği şekilde açıklar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili kendine verilen yetki çerçevesinde temel düzeydeki konularda sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi bilgi ve becerileri eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenim gereksinimlerini belirler. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri takip ederek, mesleğini daha ileri bir düzeye yönlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | A1-A2 düzeyinde yabancı dil(ingilizce) bilir,mesleği ile ilgili yabancı dilde iletişimi kurar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel düzeyde bilgisayar işletim sistemleri,ofis uygulamaları ve klavye kullanımını bilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türk diline kurallarına uygun, etkili bir şekilde yazılı ve sözlü iletişimi kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk ilke ve inkılapları konusunda yeterli bilince sahiptir. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki, etik bilimsel ve toplumsal değerlere sahiptir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde iş sağlığı,iş güvenliği ve çevre değerlerinin bilincindedir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş - Üniversite imkanlarının/etkinliklerinin ve kariyer merkezi faaliyetlerinin tanıtılması | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kariyer nedir? Kariyer konusunda öğrencilerin farkındalıklarının artırılması - Yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirme bilinci ile kariyer planlama. | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Ulusal ve Uluslararası Değişim Programları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
4 | Temel İletişim Becerileri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sektör Günleri - Sivil Toplum Kuruluşları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma |
6 | İnce Yetenekler | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
7 | Sektör Günleri - Kamu Sektörü | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ders materyallerinden sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Diksiyon ve Beden Dili | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Özgeçmiş ve Kapak Yazısı Hazırlama | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Sektör Günleri - Özel Sektör | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Etkili Mülakat Teknikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sektör Günleri - Akademi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektör Günleri - Girişimcilik | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
15 | Ders Değerlemesi ve Proje Detayları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |