Genel Bilgi
Birim | REKTÖRLÜK |
Alan Dışı Dersler Koordinatörlüğü | |
Kod | SD0733 |
Ad | Uluslararası Öğrenciler İçin Türkçe |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. SERHAT KOÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Dr. SERHAT KOÇAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Diller İçin Ortak Avrupa Başvuru Metni’nde belirlenen kazanımlar, dil becerileri ve yeterlik düzeyleri esas alınarak, ana dili Türkçe olmayan bireylere Türkçenin sistematik ve aşamalı bir biçimde öğretilmesi; bu öğretim süreciyle eşzamanlı olarak Türk kültürünün tanıtılması ve kültürlerarası etkileşimin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Diller İçin Ortak Avrupa Başvuru Metni (CEFR) çerçevesinde tanımlanan A1 (başlangıç) ve A2 (temel) düzey kazanımlarına dayalı olarak yapılandırılmıştır. Öğretim süreci, basamaklı kur sistemine uygun biçimde ilerlemekte ve dört temel dil becerisinin (dinleme, konuşma, okuma, yazma) bütüncül olarak geliştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı- Yeni İstanbul (A1) Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı- Yeni İstanbul (A2)
Notlar
Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı- Yeni İstanbul (A1) Uluslararası Öğrenciler İçin Ders Kitabı- Yeni İstanbul (A2)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Günlük yaşamda sık kullanılan basit ifadeleri ve çok temel cümleleri anlayabilir; kendisini tanıtabilir, başkalarıyla temel bilgileri paylaşabilir ve kısa sosyal etkileşimleri sürdürebilir. Alışveriş, yol tarifi ya da yemek siparişi gibi günlük ihtiyaçlarını basit cümlelerle ifade edebilir. Kısa ve basit yazılı metinlerden gerekli bilgileri çıkarabilir; kişisel formları doldurabilir, kısa notlar ve mesajlar yazabilir. Ayrıca şimdiki zaman ve geniş zaman gibi temel dil bilgisi yapılarını kullanarak, yaklaşık 700–1000 kelimelik bir sözcük dağarcığını günlük iletişimde etkin biçimde uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Kendisiyle ve yakın çevresiyle ilgili sık kullanılan ifadeleri ve cümleleri anlayabilir; günlük yaşamda karşılaştığı basit iletişim durumlarını başarıyla sürdürebilir. Kendi geçmişi, ailesi, alışkanlıkları, eğitim durumu ve ihtiyaçları hakkında anlaşılır biçimde bilgi verebilir; deneyimlerini, olayları ve basit hikâyeleri aktarabilir. İlan, duyuru, kısa metin ve basit gazetelerden temel bilgileri çıkarabilir; kişisel mektuplar, mesajlar ve günlük yaşamına dair kısa yazılar yazabilir. Ayrıca temel zamanları daha doğru şekilde kullanarak, bağlaçlarla cümlelerini geliştirebilir ve yaklaşık 1500 kelimelik bir sözcük dağarcığını günlük iletişimde etkin biçimde kullanabilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, selamlaşma, kişisel bilgiler (isim, ülke, meslek) | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Alfabe, telaffuz çalışmaları, sayılar. | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Aile bireyleri, akrabalık ilişkileri, sahiplik yapıları | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Günlük rutinler, fiillerin şimdiki zaman kullanımı | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Günler, aylar, saatler; zaman ifadeleri | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ev, oda ve eşyalar; mekân bildiren ifadeler | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Şehirde yerler (market, kütüphane, otobüs durağı) ve yön sorma | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları, kaynak kitaplar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Alışveriş; yiyecek–içecek, fiyat sorma, pazarlık | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hava durumu, mevsimler, kıyafetler | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Hobiler, boş zaman etkinlikleri, ilgi alanları | Ders notları, kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Sağlıkla ilgili basit ifadeler; hastalık–doktor diyalogları | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Yiyecek–içecekler, restoran/menü, sipariş verme | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama |
14 | Seyahat, ulaşım araçları, bilet alma, yol tarif etme | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar, kültürel içerikler (Türk yemekleri, bayramlar, gelenekler) | Ders notları, kaynak kitaplar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, kaynak kitaplar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları, kaynak kitaplar. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |