Genel Bilgi
Birim | MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ |
TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ PR. | |
Kod | TLZ312 |
Ad | Tekstil Mühendisliğinde Tasarım II |
Dönem | 2025-2026 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 0.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Teknik bilgi, proje geliştirme ve problem çözme becerilerini kazandırmak.
Dersin İçeriği
Veri toplama/dokümantasyon. Tasarım metodolojilerinin gelişimi. Müşteri probleminin belirlenmesi. Tasarım seçeneklerinin oluşturulması ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Yaratıcı Tasarım Mühendisliği Kuram ¦ Modelleme ¦ Uygulamalar Prof. Dr. Abdülkadir Erden
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derslerde edindikleri bilgi ve becerileri proje çalışmasında kullanabilir. |
ÖÇ02 | Karmaşık tekstil tasarım problemlerini tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
ÖÇ03 | Tasarım projelerinde mühendislik ve üretim kısıtlarını dikkate alır. |
ÖÇ04 | Bireysel veya ekip halinde proje planı oluşturur ve yönetir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında seçebilme ve kullanabilme | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, etik ilkelerine uygun davranma | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Tasarım Kavramı | Kaynak kitap ve genel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İleri Tasarım Süreçleri ve Proje Planlaması | Kaynak kitap ve genel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Malzeme Seçimi ve Özellikleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnovatif Yöntemler ve Teknolojik Yaklaşımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fonksiyonel ve Teknik Performans Kriterleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Üretilebilirlik ve Maliyet Analizi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Genel Tekrar ve Sınava hazırlık | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Prototip Geliştirme ve Numune Çalışmaları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Tasarımın Teknik Raporlanması ve Belgelenmesi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Test ve Değerlendirme Yöntemleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Teknik Tasarım ve Prototipleme Süreci | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Üretim Süreçleri ve Tasarıma Etkisi | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tasarımda İnovasyon ve Yenilikçi Yaklaşımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar ve Sınava hazırlık | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 1 | 1 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 18 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,72 | ||
AKTS | 1 AKTS |